هشدار امریکا به اسرائیل نسبت به خطر فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«هادی عمر»، مسئول پرونده اسرائیل و فلسطین در وزارت امور خارجه در سفر خود به تل‌آویو و رام‌الله نسبت به خطر فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.

سایت اسرائیلی والا در گزارشی نوشت: هادی عمر در سفر این هفته خود به تل‌آویو و رام‌الله هشدار داد تشکیلات خودگردان فلسطین در وضعیت اقتصادی و سیاسی دشوار و خطرناکی قرار دارد. وی همچنین از اسرائیل خواست تا برای تقویت تشکیلات خودگردان در رام الله اقداماتی اتخاذ کند.

این مسئول امریکایی روز یکشنبه گذشته وارد تل‌آویو شد و پس از دیدار با مقامات اسرائیلی، با مسئولان عالی رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله ملاقات کرد.

مسئولان اسرائیلی که در دیدارها با هادی عمر حضور داشتند، گفتند: این مسئول امریکایی در برابر آنها تاکید کرد که از مذاکرات در رام‌الله در وضعیتی بسیار نگران‌کننده به تل آویو بازگشته است و هیچ وقت در عمر خود، تشکیلات خودگردان در چنین وضعیت بدی ندیده بودم.

هادی عمر تاکید کرد: ترکیب شدن بحران اقتصادی در تشکیلات خودگردان با بحران سیاسی داخلی و نداشتن پایگاه اجتماعی مردمی، می تواند منجر به وضعیتی مخاطره‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده شود.

وی گفت: وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین شبیه جنگل خشکی است که منتظر شعله آتش است، اگر این نهاد نتواند پول لازم برای پرداخت حقوق کارمندان خود را تامین کند، این امر به وخیم‌تر شدن اوضاع و در نهایت فروپاشی آن منجر خواهد شد.

این مقام امریکایی در ادامه از مسئولان اسرائیلی خواست تا برای بهبود وضعیت اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین در کوتاه مدت اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟