سازمان ملل: اسرائیل طی سال جاری 474 خانه متعلق به فلسطینیان را تخریب کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که نظامیان اسرائیل از آغاز امسال تاکنون 474 خانه متعلق به فلسطینیان را تخریب و 656 نفر از جمله 359 کودک را آواره کرده اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) طی گزارشی اعلام کرد: مقامات اسرائیل از ماه ژانویه گذشته تاکنون دست‌کم 474 خانه متعلق به فلسطینیان را در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن تخریب کردند.

در این گزارش همچنین آمده است: در پی تخریب این خانه‌ها 656 فلسطینی از جمله 359 کودک بی‌خانمان شده‌اند. تخریب گسترده اموال مغایر با کنوانسیون چهارم ژنو بوده و احتمالا جنایت جنگی تلقی شود.

سازمان ملل اشاره کرد که 150 ساختمان که تخریب شده اند، توسط «اهداکنندگان بین المللی» تأمین اعتبار می شدند.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، این اقدام اسرائیل نشان دهنده افزایش 32 درصدی تعداد ساختمانهای هدف گذاری شده، افزایش 145 درصدی احتمال تخریب ساختمانهای تأمین اعتبار شده توسط اهداکنندگان و بیش از 70 درصد افزایش جمعیت آواره نسبت به دوره مربوطه سال 2020 است.

گفتنی است تخریب خانه فلسطینیان توسط نظامیان اسرائیل در منطقه “ج” کرانه باختری، به بهانه “ساخت و ساز بدون مجوز” انجام می شود.

براساس پیمان «اسلو 2» که در سال 1995 میان حکومت فلسطین و اسرائیل به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه؛ «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شد. منطقه «الف» شامل 18 درصد کرانه باختری و از لحاظ امنیتی و اداری تحت اداره دولت فلسطین است.

منطقه «ب»21 درصد کرانه باختری است که مدیریت غیرنظامی آن با دولت فلسطین و مدیریت امنیتی آن با اسرائیل است، اما منطقه «ج» 61 درصد کرانه باختری را شامل می‌شود که کاملا در اختیار اسرائیل قرار دارد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟