پادشاه اردن: پهپادهایی که به اسرائیل اصابت نمی‌کند، گاهی در اردن سقوط می‌کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پادشاه اردن مدعی شد که پهپادهای ایرانی که از سوریه و لبنان به سمت اسرائیل به پرواز درمی آید و بدان اصابت نمی‌کند، گاهی در اردن سقوط می‌کند.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن مدعی شد این کشور پیشتر در معرض اصابت پهپادهای ساخت ایران قرار گرفته است.

ملک عبدالله دوم در مصاحبه با شبکه CNN امریکا گفت: اردن همواره از گفت‌وگو حمایت کرده است، اما نگرانی‌هایی از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران داریم و امیدواریم امریکایی‌ها درباره این نگرانی‌ها با ایرانی‌ها مذاکره کنند.

وی همچنین درباره پرونده هسته ای ایران عنوان کرد: پرونده هسته‌ای ایران همانند اسرائیل، کشورهای شورای همکاری را هم تحت الشعاع قرار داده است، فناوری موشک‌های بالستیک این کشور به صورت دراماتیکی گسترش یافته است و متاسفانه ما در جریان بکارگیری آن علیه پایگاه‌های نیروهای امریکایی در عراق شاهد این موضوع بودیم. همچنین دیدیم که عربستان در معرض حملات موشکی یمن قرار گرفت.

پادشاه اردن ادامه داد: پهپادهایی که از سوریه و لبنان به سمت اسرائیل به پرواز درمی آید و بدان اصابت نمی کند، گاهی اوقات در اردن سقوط می‌کند، لذا ما نگرانی‌هایی داریم. همچنین حملات سایبری به بسیاری از کشورها افزایش یافته است و درگیری‌ها در اطراف مرزهای ما همانند دوران اوج نبرد با داعش، تشدید شده است، متاسفانه اردن با پهپاد مورد حمله قرار گرفت که مشخص شد، ساخت ایران بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه این حملات چه زمانی رخ داده است، گفت: این حملات تقریبا یک سال پیش روی داده است.

ملک عبدالله درباره روند مذاکرات وین اظهار داشت: ما می‌دانیم که مذاکرات وین تا زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران به تعویق افتاده است. حس می‌کنم که موضع ایران با موضع آمریکا فاصله دارد. همانطور که در ابتدا گفتم ما نگرانی‌های مشروعی در منطقه داریم که می‌خواهیم آنها را با ایرانیان حل کنیم. ما می‌خواهیم به گفت‌وگو بپردازیم و این حفره را پر کنیم.

پادشاه اردن گفت: امارات با ایران تعامل داشته تا تنش‌ها کاهش یابند. ما شاهد همین مورد در کویت نیز بوده‌ایم. عمان نیز همواره با ایران در ارتباط بوده است تا پلی میان ایران و کشورهای شورای همکاری باشد. حتی ایرانی‌ها و سعودی‌ها نیز گفت‌وگو داشته‌اند. امیدوارم این گفت‌وگوها شرایط بهتری ایجاد کنند تا بتوانیم منطقه را آرام کنیم چراکه با چالش‌های زیادی مواجهیم.

 

منبع این:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟