حزب دموکرات اقلیم کردستان: همه گروه‌ها به نتایج گفت‌وگوهای راهبردی با امریکا پایبند باشند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق ضمن استقبال از نتایج گفت‌‍‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن، از همه گروه‌ها خواست به نتایج این گفت‌وگوها پایبند باشند.

حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» ضمن استقبال از نتایج گفت‌‍‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن، از همه گروه‌ها خواست به نتایج این گفت‌وگوها پایبند باشند.

در بیانیه حزب دموکرات آمده است، ما ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت عراق از جمله نمایندگان دولت اقلیم کردستان در دستیابی به متنی مقبول در بیانیه پایانی گفت‌وگوهای راهبردی برای پایان دادن به تنش‌ها و تشنج‌ها در صحنه سیاسی عراق، بر لزوم پایبندی و حُسن نیت همه گروه‌ها به توافق حاصل شده تاکید می‌کنیم.

حزب دموکرات در ادامه خواهان پرهیز کامل از هر گونه اقدام تنش‌زا برای بحرانی کردن وضعیت ناآرام کشور و همکاری با یکدیگر برای حمایت از تقویت امنیت و ثبات در عراق، اقلیم کردستان و منطقه و پایبندی به همه اصول توافق در قالب چارچوب راهبردی شد.

«جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا دوشنبه گذشته اعلام کرد واشنگتن تا پایان سال جاری به «ماموریت رزمی» خود در عراق خاتمه خواهد بود و «مرحله جدیدی» از همکاری نظامی را آغاز خواهد کرد.

اکنون حدود 2500 سرباز امریکایی در عراق حضور دارند که ماموریت‌‌شان بر مبارزه با عناصر باقی مانده داعش متمرکز است.

با توافق حاصل شده، نقش امریکا در عراق بر آموزش، مشورت‌دهی و تجهیز ارتش عراق محددود خواهد بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟