دیدارها و رایزنی‌های «مصطفی الکاظمی» با اعضای مجلس نمایندگان و سنای امریکا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به واشنگتن با مقامات مجلس نمایندگان و سنای امریکا دیدار و گفت و گو کرد.

مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در دیدار با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان امریکا تاکید کرد بغداد در تلاش است تا هر آن چه باعث تقویت سیاست کاهش تنش در منطقه می شود را در پیش بگیرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری عراق، الکاظمی شامگاه چهارشنبه در جریان سفر خود به شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

الکاظمی و پلوسی در دیدار خود به بررسی راه های تقویت همکاری میان عراق و آمریکا در سطوح مختلف اقتصادی، چشم انداز هماهنگی سیاسی مشترک و همچنین همکاری در زمینه های آموزش، فرهنگ، سرمایه گذاری و غیره پرداختند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این دیدار، ضمن استقبال از سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن و بازدید از ساختمان کنگره، بر پشتیبانی اعضای مجلس از اقدامات و ابتکارعمل های دولت وی و نقش روزافزون آن در تقویت امنیت و ثبات منطقه ای تاکید کرد.

پلوسی ضمن اعلام پشتیبانی کنگره آمریکا از تلاش های دولت عراق در راستای موفقیت انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور در ماه اکتبر آینده، اهمیت ادامه همکاری دو جانبه در زمینه مبارزه با پاندمی ویروس کرونا (کووید-۱۹) و تداوم کمک آمریکا به مردم عراق از طریق مشارکت در تامین واکسن های ضد ویروس را نیز مورد تاکید قرار داد.

الکاظمی نیز به نوبه خود خاطر نشان ساخت که عراق در تلاش است تا هر آن چه باعث تقویت سیاست آرامش در منطقه می شود را در پیش بگیرد و علاوه بر آن نیز، به تقویت اصلاحات، مبارزه با فساد، تثبیت امنیت داخلی خود و ایجاد فضای مناسب برای جذب سرمایه گذاری ادامه می دهد.

وی پیش از این با «چاک شومر»، رهبر دموکرات‌ها در سنا و «میچ ماک کانل»، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه و شماری از اعضای مجلس سنای امریکا دیدار و گفت و گو کرده بود.

طرفین در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه، راهکارهای تقویت آن و نقش روزافزون عراق در منطقه و در تحقق ثبات در آن رایزنی کردند.

در این دیدار همچنین درباره چالش‌های پیش روی عراق در زمینه های امنیتی، اقتصادی و مقابله با اپیدمی کرونا، دیدگاه دولت عراق در خصوص اصلاحات آغاز شده از طریق برنامه اصلاحاتی اعلام شده و تحولا عراق گفت و گو شد.

اعضای مجلس سنای امریکا در پایان تاکید کردند که واشنگتن برای تقویت مناسبات با عراق در زمینه های مختلف تلاش می کند.

الکاظمی همچنین در سلسله دیدارهای خود با «بوب مندرز»، رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس سنا و «جیم ریچ»، دیگر عضو این کمیته دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک تبادل نظر شد.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر تمایل خود برای همکاری میان واشنگتن و بغداد و گسترش آن در زمینه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، انرژی، بهداشت و محیط زیست تاکید کرد.

الکاظمی پیش از این در شامگاه دوشنبه در کاخ سفید با «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرده و در جریان این دیدار نیز، دو طرف درباره تقویت روابط میان دو کشور در زمینه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی گفت و گو کردند.

در دیدار الکاظمی و بایدن همچنین انتقال رابطه امنیتی میان دو کشور به ماموریت مستشاری و آموزشی، حمایت از تقویت توانایی های نظامی عراق، ارائه پشتیبانی فنی به نیروهای مسلح این کشور و عدم حضور نیروهای رزمی آمریکا در خاک عراق در پایان سال جاری میلادی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟