وزیر خارجه عربستان در سفر به تونس: آنچه در تونس می گذرد موضوعی داخلی است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با رئیس جمهور تونس آنچه را در تونس در حال رخ دادن است امری داخلی دانست.

«فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با «قیس سعید»، رئیس جمهوری تونس بر موضع حامیانه کشورش از امنیت و ثبات تونس تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عربستان با انتشار توئیتی از دیدار با رئیس جمهور تونس خبر داد و گفت: سلام پادشاه و ولیعهد عربستان را به رئیس جمهوری تونس ابلاغ کردم.

وی در ادامه افزود: در این دیدار مجددا بر موضع حامیانه عربستان از امنیت و ثبات تونس و هر چیزی که موجب رفاه و شکوفایی برادران ما در تونس می شود، تاکید کردم.

وزارت امور خارجه عربستان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف درباره وضعیت کنونی تونس و اقداماتی که رئیس جمهور این کشور با هدف ثبات در کشور به خصوص در زمینه بهداشتی و اقتصادی رایزنی کردند.

وزارت خارجه عربستان توضیح داد که قیس سعید از موضع حامیانه عربستان از کشورش تقدیر کرد و وزیر خارجه عربستان نیز با احترام به اوضاع داخلی تونس، آن را موضوعی داخلی دانست.

در روزهای اخیر مردم تونس اعتراضاتی به نحوه‌ی اداره‌ی کشور در زمان شیوع ویروس کرونا داشتند که در نهایت قیس سعید، رئیس جمهور این کشور در واکنش به اعتراضات، هشام المشیشی، نخست وزیر تونس را برکنار، پارلمان را منحل و مصونیت نمایندگان را نیز لغو کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟