آشکار شدن نشانه های اختلاف پس از دیدار «میقاتی» با «عون»

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
میقاتی روز دوشنبه پس از دیدار با رئیس جمهور لبنان تأکید کرد که همان توزیع طایفه‌ای پیشنهادی «سعد الحریری» را مطرح کرده است.

«نجیب میقاتی»، مأمور تشکیل کابینه لبنان، پس از دیدار دیروز خود با «میشل عون»، رئیس جمهور، نشانه‌های منفی از روند تشکیل دولت ارائه کرد.

روز گذشته یک نماینده شاخص مجلس لبنان خبر داد که روند تشکیل دولت در این کشور امروز (دوشنبه) وارد مرحله سرنوشت‌ساز می‌شود.

این نماینده مجلس لبنان به «الشرق الاوسط» گفت که قرار است امروز «نجیب میقاتی»، مأمور تشکیل کابینه لبنان، با «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور، دیدار و موضوع توزیع طایفه‌ای وزارتخانه‌ها را نهایی کند تا در مرحله بعد موضوع معرفی وزرا انجام شود.

میقاتی روز دوشنبه پس از دیدار با رئیس جمهور لبنان تأکید کرد که همان توزیع طایفه‌ای پیشنهادی «سعد الحریری» را مطرح کرده است.

او همچنین تلویحا به احتمال کناره‌گیری‌اش نیز اشاره کرد و گفت: «مهلت تشکیل کابینه تا ابد نیست، لازم است هر کسی متوجه این موضوع باشد» و افزود: «اگر می‌شد سریع‌تر عمل کرد دولت را پیش از اولین سالروز انفجار بندر بیروت که فاجعه‌ای سخت بود که همه مردم لبنان را گرفتار کرد تشکیل می‌دادم».

وی افزود که رئیس جمهور درگیر موضوع برگزاری کنفرانس کشورهای حامی لبنان در 4 اوت است و برای همین جلسه بعدی‌اش روز پنج‌شنبه آینده برگزار خواهد شد.

میقاتی گفت که شهروند لبنانی از این همه بحث بر سر سهمیه و اینکه فلان منصب برای فلانی باشد یا نباشد خسته شده و افزود که کشور نیاز به نجات دارد و تأکید کرد که مطرح کردن دوباره اختلافات انگشت در لانه زنبور کردن است.

وی گفت که برای آنکه اختلافی پیش نیاید همان توزیع طایفه‌ای دولت سابق را پیش گرفته و افزود که شهروندان لبنان دیگر نمی‌خواهند حرفی از سهمیه یا توافق طائف بشنوند و فقط دولتی می‌خواهند که به مشکلاتشان رسیدگی کند و موجب سرخوردگی بیشتر نشود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟