عربستان در میان 16 کشور دارنده بیشترین ذخایر طلا در جهان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
بر اساس اطلاعات صادره از شورای جهان طلا، دو نهاد و 16 کشور از جمله عربستان بیشترین ذخایر طلای جهان را در اختیار دارند.

به نوشته این نهاد، طلا در دو بخش با اهداف صنعتی و یا سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخش دوم توسط بانک مرکزی کشورها به عنوان پشتوانه پول ملی نگه‌داری می‌شود.

طلا معمول ترین فلز گرانبها برای سرمایه گذاری است. سرمایه داران، طلا را به عنوان بهترین گزینه در شرایط بحران اقتصادی، سیاسی، اجتماعی یا سایر بحران های مالی خریداری می کنند. این بحران ها می تواند شامل رکود بازار بورس، کاهش نقدینگی، تورم، جنگ و ناآرامی های اجتماعی باشد. همچنین سرمایه گذاران طلا را هنگام رونق بازار سهام خریداری می کنند تا به سود مالی دست یابند.

در همین رابطه، بر اساس اطلاعات شورای جهانی طلا، امریکا با داشتن 8133.5 تُن طلا تا نیمه جاری سال میلای بزرگترین دارنده این فلز گرانبها و آلمان با 3359.1 تُن در جایگاه دوم قرار دارد.

همچنین صندوق بین المللی پول با 2 هزار و 814.4 تُن در ردیف سوم، ایتالیا با 2 هزار و 451.8 تُن، فرانسه با 2 هزار و 451.2، روسیه 2 هزار و 295.4 تُن، چین با 1هزار و 948.3 تُن، ژاپن با 765 تن و هند با 676 تن به ترتیب در مرتبه چهارم تا نهم قرار دارد.

در ادامه کشورهای هلند، ترکیه، تایوان، قزاقستان، سوئیس و عربستان و بانک مرکزی اروپا قرار دارند.

کشورهای عربی از لحاظ ذخایر طلا در چه جایگاهی قرار دارند؟
بر اساس گزارش های بین المللی، عربستان با ذخایر طلای 323.1 تُنی در مرتبه شانزدهم جهانی و یکم کشورهای عربی قرار دارد و پس از آن، لبنان با 286.6 تُن در جایگاه بیستم کشورهای جهان و دوم کشورهای عربی جای دارد.

در ادامه الجزایر با 173.6 تُن در مرتبه بیست و ششم جهانی و سوم کشورهای عربی، لیبی با 116.6 تُن ذخایر طلا در جایگاه سی و سوم جهانی و چهارم عربی، عراق با 96.4 تُن طلا در رتبه سی و هشتم جهانی و پنجم کشورهای عربی و مصر با 80.2 تُن در ردیف سی و نهم جهانی و ششم کشورهای عربی قرار دارد.

اما جایگاه هفتم در میان کشورهای عربی و جایگاه چهل و یکم در جهان، از آن کویت با ذخایر 79 تنی است، سپس امارات با ذخایر 57.6 تن در جایگاه هشتم در کشورهای عربی و چهل و هفتم در جهان قرار است. سپس قطر در جایگاه نهم و چهل و هشتم جهانی با ذخایر 56.7 تن و سپس اردن در جایگاه دهم کشورهای عربی و 52 جهانی با ذخایر 43.5 تن است.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟