وزیر امور خارجه آلمان خواستار تحریم رهبران سیاسی لبنان شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سالروز انفجار بندر بیروت از عدم اجرای برنامه اصلاحات در لبنان انتقاد کرد. ماس همچنین خواستار تحریم رهبران لبنان شد. گفته می‌شود اتحادیه اروپا متن این تحریم‌ها را آماده کرده است.

یک سال از انفجار مهیب بندر بیروت می‌گذرد. انفجاری که در روز چهارم اوت سال ۲۰۲۰ روی داد و باعث مرگ بیش از ۲۰۰ نفر و مجروح شدن ۶۵۰۰ نفر از شهروندان لبنان شد.

به‌رغم پرداخت‌ کمک‌های نوع‌دوستانه از سوی اتحادیه اروپا و نهادهای بین‌المللی، گفته می‌شود هنوز اقدام خاصی در ارتباط با ترمیم ویرانی‌های برجای مانده از این انفجار صورت نگرفته است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان همچنین از بابت این موضوع که به‌رغم گذشت یک سال از آن انفجار هنوز توضیح دقیقی پیرامون علت این انفجار ارائه نشده است، انتقاد کرده است.

 

ماس گفته است که مسئولیت وخامت اوضاع این کشور بر دوش رهبران سیاسی لبنان قرار دارد. از آن جمله رهبران لبنان باید دست به اجرای برنامه اصلاحات بزنند.

وزیر امور خارجه آلمان گفته است: «آن‌ها [رهبران سیاسی لبنان] باید بی‌درنگ اقدام کنند. پرداخت هر کمک‌مالی دیگری به لبنان باید منوط به اجرای اصلاحات از سوی آن‌ها گردد.»

ماس همچنین خواستار تشکیل یک دولت کارآمد در لبنان شده است. دولتی که بتواند به‌گونه‌ای اعتمادپذیر اصلاحات را به مورد اجرا گذارد.

تحریم رهبران لبنان

گفته می‌شود که فسادی فراگیر بر حکومت لبنان حاکم است. از این رو، وزیر امور خارجه آلمان خواستار تحریم رهبران این کشور از سوی اتحادیه اروپا شده است.

روز جمعه ۳۰ ژوئیه، اتحادیه اروپا متن تحریم‌های خود را علیه رهبران سیاسی لبنان تنظیم کرده است. در صورت اجرای این تحریم‌ها سفر مسئولان سیاسی لبنان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد. افزون بر آن، دارایی‌های آنان در اروپا نیز مسدود خواهد شد.

 

نوک حمله این تحریم‌ها متوجه کسانی است که از اجرای اصلاحات در لبنان و همچنین تشکیل یک دولت سیاسی کارآمد در آن کشور جلوگیری می‌کنند.

از سوی دیگر فرانسه و سازمان ملل شرایط را برای پرداخت یک کمک مالی دیگر به لبنان آماده می‌کنند. لبنان با بحران اقتصادی شدیدی روبه‌رو است.

نرخ تورم در این کشور به ۱۰۰ درصد رسیده است و افزون بر آن این کشور به یک کمک مالی فوری به میزان ۳۵۷ میلیون دلار نیاز دارد.

 

منبع:https://www.dw.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟