مکرون: چک سفید به لبنان نخواهیم داد/اولویت اساسی، تشکیل دولت جدید است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهوری فرانسه در نخستین سالروز انفجار بندر بیروت تاکید کرد پاریس کمک‌های اضطراری به ارزش بیش از 100 میلیون یورو به لبنان ارائه خواهد کرد.

امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه در نخستین سالروز انفجار بندر بیروت تاکید کرد: پاریس کمک‌های اضطراری به ارزش بیش از 100 میلیون یورو به لبنان ارائه خواهد کرد.

مکرون در آغاز کنفرانس کمک به لبنان تصریح کرد: فرانسه واکسن‌های ضد کرونا بیشتری در اختیار لبنان قرار خواهد داد و به زودی 500 هزار دوز اضافی به این کشور ارسال خواهد شد.

رئیس جمهوری فرانسه در عین حال تاکید کرد: اولویت اساسی برای لبنان تشکیل دولت جدید است تا اطلاحات مورد نظر را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه ما چک سفید به لبنان نخواهیم داد، گفت: بحرانی که اکنون لبنان با آن دست به گریبان است در نتیجه «قضا و قدر» نبوده است بلکه علت آن به ساختار سیاسی بازمی گردد که از اختلال کارکردی رنج می برد.

مکرون در پایان تاکید کرد سیاسیون لبنان باید درخصوص حقیقت ماجرا و تحقیقات انجام شده درباره انفجار بندر بیروت با مردم صادق باشند و واقعیت را به آنها بگویند.

لبنان از بحران شدید اقتصادی رنج می‌برد که بانک جهانی آن را یکی از بدترین بحران‌ها در تاریخ مدرن توصیف کرده است، واحد پول لبنان، پوند، ظرف دو سال اخیر بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داده که باعث تشدید فقر و کمبود مواد غذایی، سوخت و دارو در این کشور شده است.

دولت قبلی لبنان به نخست‌وزیری حسن دیاب در پی انفجار مهیب اوت ۲۰۲۰ در بندرگاه بیروت استعفا داد ولی به عنوان دولت موقت امور جاری کشور را اداره می‌کند. در آن انفجار بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود شش هزار نفر زخمی شدند و هزاران ساختمان مسکونی و تجاری ویران شد و یا به شدت آسیب دیدند.

رهبران لبنان طی یک سال گذشته مرتبا یکدیگر را مقصر بحران‌های کشور معرفی می‌کنند، جامعه جهانی از زمان انفجار بندر بیروت تعهد کرده‌اند که میلیون‌ها دلار به لبنان اختصاص خواهند داد منوط به این‌که دولت جدید تشکیل شود.

برخی کشورها از جمله فرانسه تهدید کرده‌اند که احتمالا برخی از رهبران لبنان را هدف تحریم‌های خود قرار دهند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟