وزرای دفاع و کشور عراق برای تقدیم نامه «الکاظمی» به «السیسی» وارد قاهره شدند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، و «جمعه عناد السعدون»، وزیر دفاع، جمعه شب در سفری رسمی وارد قاهره شده‌اند.

نشریه رسمی «الصباح» عراق خبر داد که وزرای کشور و دفاع عراق در سفری رسمی وارد قاهره شده‌اند.

به گزارش این نشریه، «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، و «جمعه عناد السعدون»، وزیر دفاع، جمعه شب در سفری رسمی وارد قاهره شده‌اند و قرار است با همتایان مصری خود دیدار کنند.

این گزارش افزوده که وزیر دفاع عراق همچنین حامل نامه رسمی «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، به «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، است.

این سفر در راستای روابط رو به گسترش عراق و مصر به خصوص پس از سفر رئیس جمهوری مصر به قاهره در ماه گذشته دانسته شده است.

همچنین برخی منابع احتمال داده‌اند که محتوای نامه الکاظمی به رئیس جمهوری مصر به برنامه بغداد برای میزبانی نشستی منطقه‌ای بی ارتباط نباشد.

روز سه شنبه نیز «خالد بتال النجم»، وزیر برنامه‌ریزی عراق، در سفر به کویت دعوت رسمی الکاظمی از امیر کویت برای شرکت در این نشست را به وی تقدیم کرد.

هفته گذشته یک مقام بلندپایه در وزارت امور خارجه عراق خبر داد که بغداد درصدد میزبانی کنفرانسی منطقه‌ای با حضور کشورهای همسایه عراق و چند کشور دیگر منطقه برای بررسی مسائل امنیتی و سیاسی و اقتصادی مرتبط با عراق است.

این مقام که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، دستور تشکیل کمیته‌ای در هیئت دولت متشکل از چند مشاور و مقام وزارت خارجه به ریاست «نزار الخیرالله»، قائم‌مقام وزارت امور خارجه عراق، برای انجام تدارکات لازم برای برگزاری این نشست را داده است.

به گفته این مقام ایران، ترکیه، عربستان، کویت، اردن، سوریه، و چند کشور تأثیرگذار دیگر عربی و نیز چند کشور از اتحادیه اروپا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

این مقام تأکید کرده که هدف از برگزاری این کنفرانس نزدیک کردن دیدگاه‌ها در پرونده‌های امنیتی و سیاسی مهم میان کشورهایی است که با یکدیگر اختلافاتی دارند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟