تعلیق افزایش نرخ نان؛ راهکار موقتی دولت مصر برای کاستن از خشم مردمی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع آگاه تصریح کردند «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری این کشور به دولت دستور داده تا تصمیم گرفته شده درباره افزایش نرخ نان یارانه‌ای را به تعویق بیندازد.

منابع آگاه در حزب «آینده میهن» که اکثریت کرسی‌های پارلمان مصر را در اختیار دارد، تصریح کردند «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری این کشور به دولت دستور داده تا تصمیم گرفته شده درباره افزایش نرخ نان یارانه‌ای را به تعویق بیندازد.

قیمت هر قرص نان در مصر اکنون 5 قرش است (هر 100 قرش=1 جنیه) و جزء اصلی‌ترین مواد در سبد غذایی مردم این کشور به شمار می رود.

السیسی هفته گذشته در مراسم افتتاح شهرک صنعتی غذایی «سایلو فودز»، که متعلق به نیروهای مسلح مصر است، گفت: وقت آن فرا رسیده است که قیمت نان را افزایش دهیم، نمی‌توان تصور کرد که نرخ 20 قرص نان برابر با یک نخ سیگار باشد.

رئیس جمهوری مصر تصریح کرد: منطقی نیست هر قرص نانی که برای دولت 60 قرش هزینه دارد را به 5 قرش بفروشیم، قیمتی که کودکان هم آن را باور نمی‌کنند.

به گفته منابع یاد شده، تعویق در اجرای افزایش نرخ نان با هدف مهار نارضایتی مردم و ممانعت از گسترش و کشیده شدن آن به کف خیابان اتخاذ شده است به خصوص که کانال‌های اپوزیسیون خارج‌نشین به شدت روی این موضوع فعال هستند چرا که نان مهم‌ترین ماده غذایی برای میلیون‌ها شهروند عادی مصری به شمار می رود.

منابع مذکور ادامه دادند: السیسی گزارش‌هایی از نهادهای امنیتی و حاکمیتی دریافت کرده که توصیه کرده‌اند زمان افزایش نرخ نان با هدف جلوگیری از تلاش‌ها برای تحریک افکار عمومی در مرحله کنونی به تعویق بیفتد به ویژه که کشور با چالش‌های مهم‌تری نظیر بحران سد النهضه و بی‌ثباتی در مناطق شمالی شبه‌جزیره سینا دست به گریبان است.

در همین رابطه، در راستای تلاش نظام مصر برای خاموش کردن آتش خشم مردم که پس از تصمیم السیسی در افزایش نرخ نان یارانه‌ای شعله‌ور شده است، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به برخی فعالان رسانه‌ای و شبکه مجازی اعلام کرده‌اند که اخبار مربوط به تعلیق این تصمیم را منتشر کنند تا از خشم مردمی کاسته شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟