بازداشت‌ها و اعتراضات علیه قانون انتخابات مجلس شورا در قطر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

شروط نامزدی در انتخابات مجلس شورای قطر جار و جنجال گسترده‌ای در این کشور به پا کرده است و علاوه بر فعالیت‌های اعتراضی در شبکه‌های مجازی، تظاهراتی نیز علیه قانون انتخابات در قطر برگزار شده است.

شروط نامزدی در انتخابات مجلس شورای قطر جار و جنجال گسترده‌ای در این کشور به پا کرده و علاوه بر فعالیت‌های اعتراضی در شبکه‌های مجازی، تظاهراتی نیز علیه قانون انتخابات در قطر برگزار شده است.

بر اساس قانون جدید که «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر چندی پیش آن را مورد تایید قرار داد، افرادی که تابعیت اصلی آنها قطری است و به 18 سال کامل رسیده‌اند، حق رای دادن دارند، این قانون کسانی را که تابعیت قطری دارند با این شرط که پدربزرگشان قطری بوده و خود متولد قطر باشند، از این امر مستنا کرده است.

بر اساس این قانون همچنین «تابعیت اصلی قطر» و داشتن سن 30 سال تا زمان پایان ثبت‌نام‌ها برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای قطر ضروری است.

این موضوع منجر به اعتراضات افراد قبلیه «آل مره» شده است که شروط مذکور نامزدی در انتخابات را ندارند و در اعتراض به این قانون دست به تظاهرات زده و آن را ظالمانه توصیف کرده‌اند که مانع از نامزدی آنها برای انتخابات مجلس شورای قطر می شود چرا که آنها دارای تابعیت اصلی قطری نیستند.

فعالان اجتماعی عضو این قبیله با هشتگ‌هایی در توئیت نوشتند: «آل مره پیش از تشکیل دولت در قطر حضور داشت.»

بازداشت‌ها و اعتراضات
از سوی دیگر، وزارت کشور قطر از بازداشت و معرفی 7 نفر به دادستانی کل پس از اقدام این افراد در نشر اخبار نادرست در شبکه‌های اجتماعی و برانگیختن تعصبات نژادی و قبلیه‌ای خبر داد.

بازداشت این افراد در ادامه به اعتراض بسیاری از افراد قبیله آل مره منجر شد که به روش مقامات قطری در تهدید و خط و نشان کشیدن‌ها واکنش نشان دادند.

بر اساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شهروندان قطری در اعتراض به نحوه تعامل با معترضان تظاهرات کردند و خواستار آزادی افراد شدند که در انتقاد از قانون انتخابات بازداشت شده اند.

این بازداشت‌ها تنها چند روز پس از آن انجام شد که فعالان شبکه‌های مجازی خواستار تحریم نخستین انتخابات پارلمانی در این کشور در اعتراض به «قانون غیرمنصفانه انتخاباتی» شدند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟