نخستین سفر رسمی یک مقام ارشد اسرائیلی به مراکش؛ رباط و تل‌آویو توافق‌نامه امضا کردند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

اسرائیل و مراکش در جریان نخستین سفر رسمی یک مقام ارشد اسرائیلی به رباط، هفت ماه پس از عادی‌سازی روابط بین دو کشور، توافق‌نامه‌هایی را به ویژه در زمینه همکاری‌های سیاسی، هوانوردی و فرهنگی امضا کردند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در جریان این سفر با استقبال از «احیای صلح و دوستی» که ناشی از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و مراکش است، گفت: «این توافقنامه‌ها نوآوری و فرصت‌هایی را برای دو کشور به ارمغان خواهد آورد که نفع آن شامل حال نسل‌های بعدی خواهد شد.»

پادشاهی مراکش چهارمین کشور عربی پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان بود که روابط خود را با اسرائیل در سال ۲۰۲۰ تحت حمایت ایالات متحده و دولت دونالد ترامپ عادی کرد.

 

 

توافقنامه‌های امضا شده میان وزرای خارجه دو کشور شامل دو توافقنامه و یک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه هوانوردی، فرهنگ و ورزش و نیز توافق در مورد ایجاد سازوکارهای همکاری سیاسی میان اسرائیل و مراکش بود.

 

دو کشور پیش از این و در جریان اولین سفر هیاتی از مقامات میانی اسرائیل که در دسامبر ۲۰۲۰ و با نخستین پرواز مستقیم بین رباط و تل‌آویو انجام شده بود، توافق‌نامه‌هایی در زمینه آب، هوانوردی و امور مالی امضا کرده بودند.

 
منبع:https://per.euronews.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟