CNN: توافق قریب الوقوع میان امریکا و قطر برای میزبانی از مترجمان افغان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دولت امریکا در تلاش برای دستیابی به توافقی با قطر به منظور میزبانی از مترجمان افغانستانی و خانواده آنها است که به دلیل وخامت اوضاع امنیتی خواهان ترک این کشور هستند.

دولت امریکا در تلاش برای دستیابی به توافقی با قطر به منظور میزبانی از هزاران شهروند افغانستانی است که با امریکا همکاری کرده و به دلیل وخامت اوضاع امنیتی خواهان ترک این کشور هستند.

شبکه CNN به نقل از منبع آگاه اعلام کرد شمار احتمالی شهروندان افغانستانی که در قطر اقامت خواهند داشت، 8000 نفر خواهد بود اما هنوز توافق قطعی در این باره حاصل نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به CNN گفت: در حال بررسی همه گزینه‌های ممکن درباره انتقال شهروندان افغانستانی همکاری‌کننده با امریکا هستیم.

دولت بایدن پیش از این عنوان کرده بود که در حال بررسی درخواست هزاران شهروند افغانستاتی خواهان خروج از این کشور و استقرار آنها در کشوری ثالث هستیم تا آنها از بیم حملات طالبان در امان باشند.

«آنتونی بیلنکن»، وزیر امور خارجه قطر پنجشنبه گذشته با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، همتای قطری خود گفت‌وگو کرده و از دوحه برای حمایت از واشنگتن در تامین امنیت شهروندان افغانی تشکر کرد.

قرار است به زودی وزیر دفاع قرط برای انجام مذاکرات تکمیلی هفته آینده به واشنگتن سفر کند.

امریکا پیش از این در نظر داشت شهروندان افغانی را به صورت موقت به دو پایگاه خود در قطر و کویت انتقال دهد که با انتقادات نمایندگان پارلمان کویت مواجه شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟