آمادگی‌های امنیتی زودهنگام برای برگزاری کنفرانس منطقه‌ای در بغداد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
همزمان با آمادگی‌های سیاسی و تحرکات دولت الکاظمی برای برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس منطقه‌ای، مسئولان دولتی تصریح کردند نیروهای امنیتی اقدامات فشرده‌ای را برای تامین امنیت کنفرانس آغاز کرده‌اند.

میدل ایست نیوز

تاکید قطر بر لزوم انتقال قدرت مسالمت آمیز در افغانستان

عربی

آمادگی‌های امنیتی زودهنگام برای برگزاری کنفرانس منطقه‌ای در بغداد

همزمان با آمادگی‌های سیاسی و تحرکات دولت الکاظمی برای برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس منطقه‌ای، مسئولان دولتی تصریح کردند نیروهای امنیتی اقدامات فشرده‌ای را برای تامین امنیت کنفرانس آغاز کرده‌اند.

2021-08-15/16:02 خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد

 

میدل ایست نیوز: همزمان با آمادگی‌های سیاسی و تحرکات دولت «مصطفی الکاظمی» برای برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس منطقه‌ای در بغداد در اواخر ماه جاری، مسئولان دولتی تصریح کردند نیروهای امنیتی اقدامات فشرده‌ای را برای تامین امنیت کنفرانس آغاز کرده‌اند.

 

طرح‌های امنیتی که اخیرا برای کنترل امنیت پایتخت در زمان برگزاری کنفرانس منطقه‌‍ای بغداد تدوین شده است شامل آماده‌باش امنیتی کامل، انجام عملیات نظامی و بازرسی سر زده در اطراف بغداد و نیز تحرکات برای اقناع گروه‌های مسلح برای انجام ندادن حملات علیه منافع امریکا.

 

به گفته یک مسئول امنیتی بلندپایه، نخست‌وزیر عراق دستور داده تا برای تامین امنیت کنفرانس طرح‌های لازم تدوین شود و فرماندهان امنیتی تدوین این طرح‌ها را به اتمام رسانده و عملا وارد فاز اجرایی شده است.

 

این مسئول امنیتی به العربی الجدید گفت: این طرح بر تامین امنیت مناطق نزدیک به فرودگاه بین‌المللی بغداد و مسیر منتهی به منطقه الخضراء که کنفرانس در آن برگزار خواهد شد و نیز پر کردن خلا‌های امنیتی در اطراف بغداد تمرکز دارد.

 

وی گفت: عملیات نظامی که از روز گذشته در شمال بغداد آغاز شده در چارچوب این طرح است و هدف از آن، پر کردن خلاهای امنیتی در اطراف بغداد است همچنین نیروهای امنیتی روزانه در شماری از مناطق بغداد عملیات انجام می‌دهند که به کشف و ضبط سلاح و مهمات منجر شده است.

 

این مقام امنیتی اظهار داشت: نگرانی‌های امنیتی تنها منحصر به داعش نیست بلکه گروه‌های قانون‌شکن نیز تهدیدی برای امنیت بغداد هستند لذا تلاش‌های اطلاعاتی و زیر نظر داشتن مقر این گروه‌ها و تحرکات‌شان تشدید شده است.

 

برخی گروه‌های زیرمجموعه ائتلاف فتح با برگزاری این کنفرانس مخالف هستند، «مختار الموسوی»، عضو ائتلاف پارلمانی فتح در این باره گفت: زمانبندی این کنفرانس نامناسب است، عراق با وضعیت ریاضت اقتصادی دست به گریبان است و میزبانی از این کنفرانس هزینه بسیاری برای خزانه دولت خواهد داشت و علاوه بر اینکه فایده‌ای ندارد، منجر به هدر رفتن بین‌‍المال خواهد شد.

 

الموسوی در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: کنفرانس‌ها هیچ راهکاری به عراق نخواهند داد و دولت باید به جای برگزاری کنفرانس‌ها برای حل مشکلات داخلی تلاش کند.

 

در این میان، علیرغم اقدامات امنیتی اتخاذ شده در بغداد، برخی رهبران سیاسی از ضعف در مدیریت پرونده امنیتی انتقاد می‌کنند و دولت را مسئول آن می‌دانند.

 

قرار است در کنفرانس منطقه‌ای که اواخر ماه جاری در بغداد برگزار خواهد شد درباره پرونده امنیتی، نبرد علیه تروریسم، مرزها، آب، تجارت، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، بهداشت، مسائل سیاسی و اختلافات منطقه‌ای بحث و رایزنی شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟