یک منبع آگاه در وزارت خارجه عراق: هنوز تصمیمی برای دعوت اسد به نشست منطقه‌ای در بغداد گرفته نشده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزارت خارجه عراق تاکید کرد که دعوت از بشار اسد برای حضور در نشست منطقه‌ای صورت نگرفته و هرگونه دعوت رسمی با نامه رسمی نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود.

در حالی که ساعاتی پیش پایگاه خبری «المیادین» به نقل از منابع سوریه‌ای از سفر «فالح فیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی به دمشق و ابلاغ دعوت رسمی نخست وزیر عراق از «بشار اسد» برای حضور در نشست منطقه‌ای در بغداد خبر داده بود، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد دعوتی از بشار اسد صورت نگرفته است.

در بیانیه رسمی این وزارتخانه آمده که در پی انتشار اخباری از این نوع، دولت عراق تأکید می‌کند که چنین دعوتی در کار نیست و هرگونه دعوت رسمی با نامه رسمی نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود و هیچ طرفی حق ندارد به نام دولت عراق از هیچ مقامی دعوت به عمل آورد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: برخی شبکه‌های رسانه‌ای خبری منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه دولت عراق دعوتی رسمی از دولت سوریه برای مشارکت در نشست سران کشورهای همسایه که قرار است در پایان ماه جاری در بغداد برگزار شود به عمل آورده است. در این راستا، دولت عراق تأکید می‌کند که چنین دعوتی در کار نیست و هرگونه دعوت رسمی با نامه رسمی نخست‌وزیر عراق انجام می‌شود و هیچ طرفی حق ندارد به نام دولت عراق از هیچ مقامی دعوت به عمل آورد.

همچنین یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار میدل ایست نیوز گفت که تا این لحظه تصمیمی مبنی بر دعوت «بشار اسد» به نشست منطقه‌ای در بغداد گرفته نشده است.

وی به وجود اختلافاتی در این زمینه و نارضایتی مقامات برخی از کشورهای دعوت شده به این نشست از حضور فرانسه، اشاره کرد و بدون توضیح بیشتر در این خصوص اظهار داشت که رایزنی ها برای رفع اختلافات ادامه دارد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟