تصمیم گروه های فلسطینی برای «افزایش تدریجی» تنش با اسرائیل

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
توافقی میان گروه‌های مسلح فلسطینی برقرار شده که تظاهرات ضد اسرائیلی در نقاط مرزی و در گام بعدی ارسال بادکنک‌های انفجاری و شبیخون‌های شبانه ازسر گرفته شود.

 

 

به گفته‌ این منابع، توافقی میان گروه‌های مسلح فلسطینی برقرار شده که تظاهرات ضد اسرائیلی در نقاط مرزی و در گام بعدی ارسال بادکنک‌های انفجاری و شبیخون‌های شبانه ازسر گرفته شود.

 

این منابع گفته‌اند که از چند هفته پیش به طرف‌های واسطه مهلتی داده شده است اما به نظر می‌آید که اسرائیل در ارائه تسهیلات لازم و کاهش محاصره همه‌جانبه غزه جدیت ندارد.

 

روز گذشته «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت که گروه‌های فلسطینی در برابر تحمیل واقعیت دست‌بسته نمی‌مانند و افزود که «سیف القدس» که غزه آن را برکشید هنوز در غلاف نرفته است و رویارویی با اشغالگران ادامه خواهد یافت».

 

«داود شهاب»، از سران جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد که اشغالگران اسرائیلی به رفتار خصمانه خود با ملت فلسطین ادامه می‌دهند و در کاهش محاصره و تحریم غزه کوتاهی می‌کنند و نیروهای فلسطینی در قبال این وضعیت دست‌بسته نخواهند ماند و اجازه ادامه سیاست وقت‌کشی را به اسرائیل نمی‌دهند.

 

از سوی دیگر، یک مقام اسرائیلی به خبرگزاری رسمی «کان» گفت که عدم پیشرفت در غزه و کرانه باختری موجب افزایش احتمال درگیری تازه می‌شود و افزود که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل احتمال درگیری مجدد را بالا می‌دانند.

 

به گفته این مقام، در روزهای اخیر و با عدم پرداخت کمک قطر و مشکل پیش‌آمده در توافق در این باره و خودداری بانک‌های فعال در غزه برای پذیرش این اموال و توزیع آن از بیم تحریم‌های امریکا، احتمال تنش افزایش یافته است.

 

اسرائیل از زمان درگیری با غزه در ماه مه گذشته اجازه پرداخت کمک 30 میلیون دلاری قطر به مردم غزه را نمی‌دهد. گروه‌های فلسطینی تشکیلات خودگردان فلسطینی را نیز به جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به غزه متهم می‌کنند.

 

این همه در حالی است که غزه در پی جنگ با افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی مواجه شده در حدی که همه پروژه‌های ساختمانی در این منطقه متوقف شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟