الکاظمی: کمیته عالی سیاسی برای مذاکره با کویت درباره پرونده‌های حل نشده تشکیل‌ می‌شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست‌وزیر عراق از تشکیل کمیته عالی سیاسی برای مذاکره با کویت درباره پرونده‌های حل نشده خبر داد.

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق از تشکیل کمیته عالی سیاسی برای مذاکره با کویت درباره پرونده‌های حل نشده خبر داد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق آمده است، در نشست هیات عراقی به ریاست الکاظمی و با هیات کویتی به ریاست صباح خالد الحمد الصباح نخست‌وزیر این کشور گفت‌وگوهای مفصلی درباره تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، بهداشتی، تجاری، سرمایه‌گذاری، انرژی، حمل و نقل و غیره انجام شد.

الکاظمی در این دیدار تاکید کرد دولت عراق برای همکاری و تلاش با دولت کویت در راستای مناسبات برادرانه و تاریخی میان دو کشور و با احترام متقابل و تمایل صادقانه در همکاری مشترک و تقویت و گسترش مناسبات در همه زمینه‌ ها آماده است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه از موضع کویت در حمایت از دولت عراق و پشتیبانی از آن در تحقق برنامه‌های اقتصادی از جمله اصلاحات مدنظر دولت و اصلاح در بخش دولتی و خصوصی و گسترش بخش بانکی و ارتباط اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه با عراق تمجید کرد.

الکاظمی در ادامه نسبت به هم‌افزایی تلاش‌های دولت عراق و کویت برای مشخص‌سازی زمان برگزاری نشست‌های هشتمین دوره کمیته وزارتی و مشترک عراق و کویت ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: عراق خواهان تقویت مناسبات دوجانبه و تبادل سفرهای رسمی میان دو طرف است.

نخست وزیر عراق در پایان تاکید کرد که دولت وی برای بررسی تمامی پرونده‌های حل و فصل نشده میان عراق و کویت جدی و مصمم است.

وی از تشکیل کمیته عالی سیاسی برای مذاکره درخصوص پرونده‌های حل و فصل نشده با دولت کویت نیز خبر داد.

از سوی دیگر، الصباح از دولت و ملت عراق به دلیل ایفای نقششان در جستجوی پیکر افراد مفقود الاثر کویتی قربانی نظام صدام قدردانی کرد و نقش برجسته دولت الکاظمی در منطقه و نزدیک کردن دیدگاه‌ها را ستود. وی ادامه داد: این چیزی است که منطقه در حال حاضر به آن نیاز دارد.

نخست وزیر کویت بر اهمیت ایستادگی در کنار عراق به ویژه بعد از جنگ علیه داعش و دفاع عراق از جهان و منطقه در نبرد علیه تروریسم تاکید کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟