بیانیه دفتر نخست وزیری عراق در پی دیدار الکاظمی با امیر کویت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
الکاظمی و امیر کویت به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های گسترش آن در جهت رسیدن به مرحله ای پیشرفته از انسجام و تقویت همکاری مشترک در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری، صنعت و تجارت و غیره پرداختند.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در کویت با «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که با حضور «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، ولیعهد کویت و «صباح خالد الحمد الصباح»، نخست وزیر این کشور برگزار شد، دو طرف به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های گسترش آن در جهت رسیدن به مرحله ای پیشرفته از انسجام و تقویت همکاری مشترک در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری، صنعت و تجارت و غیره پرداختند.

نخست وزیر عراق در این دیدار از موضع «صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر فقید کویت و دیدگاه امیر کنونی این کشور در حمایت از عراق و کمک به آن و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور برادر قدردانی کرد.

وی همچنین از امیر، دولت و ملت کویت به دلیل مواضع برادرانه در قبال عراق و حمایت از این کشور که آخرین آن کمک برای مقابله با ویروس کرونا بود، تشکر کرد.

الکاظمی به چالش های منطقه از جمله کرونا و شرایط اقتصادی سخت و تنش های منطقه ای و غیره اشاره کرد و گفت این چالش ها موجب می شود اعتقاد بیشتری به لزوم همکاری و افزایش سطح هماهنگی بین دو کشور داشته باشیم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت عراق در تلاش است تا کشورش به مرکزی برای دیدار، گفت وگو و تبادل دیدگاه ها بین طرف های مختلف و تشدید تلاش ها برای تقویت همکاری بین المللی برای حمایت از عراق و تقویت روابط با کشورهای همجوار تبدیل شود.

الکاظمی در پایان بیان کرد که بغداد در اواخر ماه جاری میزبان سران کشورهای همجوار عراق و منطقه در کنفرانس منطقه ای بغداد خواهد بود و تمایل عراق برای مشارکت کویت در بالاترین سطوح در این کنفرانس را ابراز داشت.

از طرفی دیگر امیر کویت نیز ضمن استقبال از مصطفی الکاظمی و هیئت همراه او، برای تقویت همکاری بین دو کشور برادر ابراز امیدواری و تاکید کرد که کویت همواره حامی عراق و دولتش در مقابله با بسیاری از چالش ها و حاضر در کاهش موانع برای تقویت بهترین روابط که ضامن منافع دو ملت باشد، خواهد بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟