شکایت رسمی از شرکت انگلیسی بابت انفجار بندر بیروت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
گروهی از وکلای لبنانی در دادگاه عالی انگلستان علیه شرکت مواد شیمیایی «ساوارو» که در انگلستان ثبت شده، بابت نقش آن در انفجار بندر بیروت شکایت کردند.

گروهی از وکلای لبنانی در دادگاه عالی انگلستان علیه شرکت مواد شیمیایی «ساوارو» که در انگلستان ثبت شده، بابت نقش آن در انفجار بندر بیروت شکایت کردند.

این شرکت در این شکوائیه به کوتاهی در انبارداری صدها تُن نیترات آمونیوم و عدم تخلیه آن از بندر که باعث انفجار مهیب در بندر بیروت شد متهم شده است.

این شکوائیه مستند به مدارکی است که نشان می‌دهد این محموله نیترات آمونیوم متعلق به شرکت «ساوارو» بوده که این شرکت آن را به موزامبیک فروخته بوده و در سال 2014 در راه موزامبیک در بیروت متوقف و محموله‌اش ضبط شده است.

«ریچارد سلید»، وکیل شرکت ساوارو اعلام کرده که این شرکت فعالیت تجاری ندارد و در موعد مقرر دفاعیه خود را ارائه خواهد کرد.

پیش از این «کمیل ابو سلیمان»، وکیل و وزیر کار سابق، تأکید کرده بود که مالکیت این محموله با شرکت ساوارو است و در نتیجه مسئولیت انبارداری غلط آن بر عهده این شرکت است.

انفجار بندر بیروت در 4 اوت 2020 بزرگ ترین انفجار غیر هسته‌ای تاریخ معاصر دانسته شده که در آن دست‌کم 200 تن کشته و هزاران نفر زخمی شدند و حجم خسارت‌های آن به بیروت بیش از 4 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟