عراق: با جدیت پیگیر مذاکره با ایران درباره مسائل آبی هستیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
از مهم‌ترین موضوعاتی که وزارت منابع آبی عراق در پی بررسی آن با ایران است موضوع ساخت سد مشترک در مصب رود شط العرب است.

یک مقام در وزارت منابع آبی عراق تأکید کرد که با جدیت در پی مذاکره با ایران درباره مسائل آبی میان دو کشور است و ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات در آینده نزدیک آغاز شود.

«عون ذیاب»، مشاور فنی وزارت منابع آبی عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه با جدیت پیگیری آغاز دیدارها با ایران برای حل و فصل بسیاری مسائل میان دو کشور است.

او گفت که اکثر منابع آبی مناطق شرقی عراق به خصوص رودخانه دیالی از ایران می‌آید و کاهش آب این رودخانه ازجانب ایران موجب خشکی آن در خاک عراق و آسیب شدید زمین‌های کشاورزی در استان دیالی شده است.

ذیاب تأکید کرد که این وزارتخانه در پی دیدار کارشناسان دو کشور برای مذاکره درباره این مسائل مهم است و افزود که قرار بود این دیدارها در ماه ژوئن گذشته برگزار شود که به علت انتخابات ایران به تعویق افتاد و امیدواریم که با تشکیل کابینه ایران این مذاکرات برقرار شود.

او گفت که از مهم‌ترین موضوعاتی که وزارت منابع آبی عراق در پی بررسی آن با ایران است موضوع ساخت سد مشترک در مصب رود شط العرب و نیز موضوعات دیگری برای مدیریت مشترک منابع آبی و افزایش بهره‌وری از آنهاست.

ذیاب درباره مذاکرات با ترکیه در همین موضوع نیز گفت که هماهنگی‌ها و تماس‌هایی با ترکیه نیز جریان دارد و افزود که احتمالا هیئتی به ریاست وزیر منابع آبی عراق برای بررسی موضوع به ترکیه سفر کند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟