اردوغان از کشته شدن یک مقام بلندپایه حزب کارگران در شمال عراق خبر داد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای ترکیه یک مقام بلندپایه «یگان های مدافع خلق» کردی فعال در سوریه را در شمال عراق تصفیه کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد که نیروهای ترکیه یک مقام بلندپایه «یگان های مدافع خلق» کردی فعال در سوریه را در شمال عراق تصفیه کرده است.

اردوغان درباره جزئیات این عملیات گفت که «نور الدین صوفی»، شهروند سوریه ای و از سران حزب کارگران کردستان و مسئول بخش عملیات این حزب در سوریه بوده است و افزود که این فرد طی عملیات طولانی مدت اطلاعاتی نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق کشته شده است.

او با «تروریست» خواندن این فرمانده تأکید کرد که وی مدت های طولانی فرمانده واحد نظامی این تشکیلات بوده و بعدتر رئیس تشکیلات آنها در سوریه شده است.

اردوغان صوفی را به ارتکاب بسیاری «اقدامات خونبار» و مسئولیت در بسیاری حملات علیه نیروهای ترکیه در سوریه و عراق متهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود که وی مسئول اعدام 13 سرباز ترکیه ای است که در سال 2015-2016 ربوده شدند و عملیات ترکیه برای آزادی آنها در چند ماه پیش بی نتیجه ماند و همه آنها کشته شدند.

او گفت که ترکیه به عملیات خود برای از میان بردن همه تروریست ها و سران آنها در حزب کارگران کردستان و یگان های مدافع خلق سوریه ادامه خواهد داد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟