درخواست مجدد بارزانی برای تشکیل نیرویی مشترک در مناطق مورد مناقشه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس اقلیم کردستان عراق در پی شهادت شماری از نیروهای پیشمرگه و پلیس فدرال در حمله داعش به کرکوک، خواستار تشکیل نیرویی مشترک از ارتش و پیشمرگه در مناطق مورد مناقشه شد.

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز و در واکنش به حمله داعش در کرکوک، از پارلمان و دولت فدرال عراق و همچنین ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا خواست سریعا برای پرکردن شکاف امنیتی موجود در مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل اقدام کنند.

وی افزود: ما بارها به دولت فدرال عراق و ائتلاف بین المللی نسبت به خطرات گروه تروریستی داعش و سوء استفاده آن از خلاء امنیتی در مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل هشدار داده ایم.

بارزانی تصریح کرد: مجددا از پارلمان و دولت فدرال عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش می خواهیم فورا به تشکیل نیرویی مشترک از پیشمرگه و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه اقدام کنند تا این مناطق مورد سوء استفاده گروه تروریستی داعش قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی زیادی برای اقلیم کردستان و عراق و خطراتی برای امنیت منطقه و جهان وجود دارد گفت که اقلیم کردستان آماده همکاری کامل برای تشکیل فوری این نیروی مشترک است.

پیش از این شماری از نیروهای پیشمرگه و پلیس فدرال عراق در دو حمله جداگانه داعش به شهادت رسیدند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟