شکست نیروهای کرد کرکوک در تشکیل ائتلافی یکپارچه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
احزاب سیاسی کرد در استان کرکوک، یکی از اصلی‌ترین مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل از تشکیل ائتلاف کردی یکپارچه بازماندند.

«الماس فاضل»، نماینده از حزب اتحادیه میهنی کردستان، تأکید کرد که احزاب کرد درباره تشکیل ائتلافی یکپارچه دست‌کم در کرکوک به نتیجه نرسیده‌اند و افزود که مهم بود که بتوان ائتلاف نیروهای کرد را در کرکوک تشکیل داد که همه نیروها در آن حضور داشته باشند.

او گفت که زمان از دست رفته و تلاش‌ها در این باره تاکنون بی نتیجه بوده است و تأکید کرد که حضور یکپارچه نیروهای کرد در مناطق مورد مناقشه موضوعی حیاتی بود.

«رسول رؤوف»، مسئول حزب سوسیالیست دموکراتیک کردستان، نیز تأکید کرد که چیزی به نام ائتلاف تشکل‌های کرد در کرکوک وجود ندارد و افزود که هر حزب کرد با لیستی جداگانه در انتخابات شرکت می‌کند و تاکنون در کرکوک 4 تشکل لیست‌های خود را تشکیل داده‌اند.

او درباره علت ناکامی نیروهای کرد در تشکیل فهرستی متحد گفت که تلاشی برای رسیدن به چنین توافقی انجام نشد و ائتلاف‌های سابق هم فقط برای انتخابات استانداری‌ها بود.

وی افزود که انتخابات جدید با موارد قبلی تفاوت دارد چون دیگر افراد برای رأی آوردن نیاز به احزابشان ندارد و افراد مستقیما با رأی مردم انتخاب می‌شوند.

کرکوک اصلی ترین منطقه مورد مناقشه میان بغداد و اربیل است. این منطقه سال ها در کنترل نیروهای پیشمرگه بود اما در سال 2017 بعد از برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان، به دستور «حیدر العبادی»، نخست وزیر وقت عراق، نیروهای ارتش عراق وارد کرکوک شدند و نیروهای پیشمرگه را بیرون انداختند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟