قائم‌مقام وزارت پیشمرگه: مانع از ورود ارتش عراق به اقلیم کردستان نمی‌شویم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
قائم‌مقام وزارت پیشمرگه اعلام کرد ما مانع از ورود نیروهای ارتش عراق به اقلیم کردستان نمی‌شویم.

«جبار یاور»، قائم‌مقام وزارت پیشمرگه اعلام کرد ما مانع از ورود نیروهای ارتش عراق به اقلیم کردستان نمی‌شویم و اداره اطلاعات نظامی و دستگاه امنیت ملی در اقلیم، شعبه دارند.

یاور در سخنانی که در مرکز گفت‌وگوهای الرافدین ایراد کرد، گفت: ما الحشد الشعبی را نیروی رسمی و متعهد و قانونی بر اساس مصوبه پارلمان عراق می‌دانیم که هزاران شهید و جانباز در راه دفاع از کشور تقدیم کرده است.

وی تاکید کرد: نیروهای پیشمرگه بر اساس قانون اساسی، بخشی از نیروهای نظامی عراق هستند که ماموریت‌شان صیانت از اقلیم کردستان است و ما با تمام توان برای دفاع از عراق آماده‌ایم.

قائم‌مقام وزارت پیشمرگه اظهار داشت: نیروهای پیشمرگه در نبردها علیه داعش حدود 1782 شهید، 19761 جانباز و 42 مفقود الاثر تقدیم کشور کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای پیشمرگه مانع از وردو نیروهای ارتش به مناطق اقلیم کردستان نمی‌شود، تاکید کرد: پیشمرگه با قدرت در آزادسازی شهر موصل از چنگال داعش مشارکت داشت.

یاور درباره هماهنگی مشترک میان دو طرف گفت: مقر فرماندهی مرزبانی در اربیل و یک تیپ دیگر با فرماندهی مرزبانی در وزارت کشور فدرال در ارتباط است و شمار عناصر آن به 10 هزار نیرو می رسد.

وی گفت: وزارت دفاع فدرال و دستگاه امنیت ملی دارای دفاتر و شعبه‌هایی در اقلیم کردستان هستند.

یاور در پایان گفت: اگر تهدیدی متوجه امنیت اقلیم کردستان باشد، نیروهای فدرال بر اساس توافق بغداد و اربیل وارد اقلیم می‌شوند و همچنین نیروهای پیشمرگه نیز می‌تواند وارد دیگر استان‌ها شود و عملا در نبردهای آزادسازی شهرها از جمله فلوجه و موصل حضور داشت.

«جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق پیش از این از نیروهای پیشمرگه خواسته بود تا عناصر پ ک ک را از اقلیم کردستان بیرون کنند چرا که این عناصر در حوزه استحفاظی نیروهای پیشمرگه قرار دارند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟