علاوی: عراق در 7 سال گذشته 120 میلیارد دلار خرج برق کرده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
علی عبدالامیر علاوی، وزیر دارایی عراق، تأکید کرد که عراق با سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک در پی ایجاد فرصت های شغلی است.

علاوی در مصاحبه با نشریه «گاردین» تأکید کرد که برآوردها نشان‌دهنده افزایش نسبت فقر در عراق در سال 2020 به علت کاهش قیمت نفت است و افزود که نمی‌توان زندگی میلیون‌ها خانوار را به نوسانات بازارهای نفت گره زد.

 

او گفت که لازمه این کار سیاست‌گذاری‌هایی است که سرمایه و نیروی کار را به سمت صنایع تولیدی هدایت کند و بخش خصوصی را وارد میدان سازد و افزود که این از اصلی‌ترین اهدافی است که در سند اصلاحات اقتصادی عراق (برگه سفید) دنبال می‌شود.

 

علاوی تأکید کرد که این سند در پی تغییر بنیادین شاکله اقتصادی عراق و افزایش تأثیر بخش خصوصی و کاهش وابستگی عراق به صادرات نفتی است.

 

او گفت که با افزایش بهره‌وری در استخراج سوخت، هزینه‌های عراق برای تولید برق کاهش می‌یابد و افزود که عراق در 7 ساله گذشته حدود 120 میلیارد دلار در بخش برق هزینه کرده است.

 

علاوی همچنین تأکید کرد که آمارهای سازمان بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که هر یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای افزایش بهره‌وری از انرژی 30 فرصت شغلی ایجاد می‌کند و این موضوعی بسیار مهم برای کشوری مانند عراق با جمعیت بالا و نیازمند به فرصت‌های شغلی است.

 

او گفت که امکان استفاده از انرژی خورشیدی در عراق در پایین‌تر نقاط 60 درصد است و این بسیار بالاتر از آلمان است اما آلمان توانسته از این ظرفیت برای تولید بالای برق استفاده کند.

 

علاوی تأکید کرد که عراق برای آنکه بتواند سراغ انرژی‌های پاک برود نیازمند منابع مالی و سیاست‌گذاری درست و حمایت بین‌المللی است و در این صورت می‌کوشد که تولید دی اکسید کربن را تا 2050 به صفر برساند.

 

هفته گذشته وزارت برق عراق توافقی با شرکت چینی Power China برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت تولید 2000 مگاوات انرژی برق امضا کرد که در مرحله نخست 750 مگاوات و در ادامه تا ظرفیت 2000 مگاوات خواهد رسید.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟