نوری المالکی: حشد باید در خدمت حاکمیت باشد نه احزاب و البته تخلفاتی هم دارد/ عراق نیازمند نیروهای امریکایی است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس ائتلاف دولت قانون، تاکید کرد که نباید الحشد الشعبی وابسته به احزاب باشد بلکه باید وابسته به حکومت و سلاحش پایبند روندهای سیاسی حاکم بر کشور باشد.

او در مصاحبه با شبکه الرشید عراق گفت که هرکس قانون شکنی کند در برابر حاکمیت ایستاده و افزود که حکومت باید همه چیز را به وضعیت قانونی برگرداند.

 

وی گفت که مسئولیت اعمال قانون و برخورد با سلاح بی ضابطه و برخورد با کسی که به دستورات دستگاه‌های امنیتی بی توجهی می‌کند بر عهده دولت است.

 

رئیس ائتلاف دولت قانون افزود تشکل های سیاسی که شاخه نظامی دارند باید رفتارهای همه نیروهای خود را کنترل کنند و سلاح بی‌ضابطه را برچینند.

 

وی تاکید کرد که نباید الحشد الشعبی وابسته به احزاب باشد بلکه مانند همه نهادهای امنیتی کشور باید وابسته به حکومت و سلاحش پایبند روندهای سیاسی حاکم بر کشور باشد و افزود که حشد تا حد زیادی از انضباط برخوردار است هرچند تخلفاتی نیز دیده می‌شود.

 

او گفت که الحشد شعبی باید دستگاهی دولتی و نه نهادی وابسته به احزاب سیاسی باشد.

 

نوری المالکی همچنین گفت که فضای سیاسی عراق شاهد تهدید برخی نامزدهاست که این پدیده منفی است.

 

المالکی گفت کمیته امنیتی مامور تامین امنیت انتخابات به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و تقریباً همه برگزاری انتخابات در موعد مقرر را پذیرفته اند و تاکید کرد که تعویق انتخابات یک تخلف صریح از قانون است و موجب سردرگمی حقوقی می‌شود .

 

او همچنین تاکید کرد که هیچ یک از نهادهای حکومت نباید به تشکیلاتی رعب آور تبدیل شوند و گفت که ارتش و حشد ابزارهایی در دست فرمانده کل نیروهای مسلح هستند.

 

او گفت که برخی نیروها خواستار بی‌ثباتی در عراق هستند و با دیدگاه های دور از نگاه ملی می‌خواهند که الحشد الشعبی وجود خارجی نداشته باشد.

 

نوری المالکی ضمن تاکید بر مخالفت خود با حملات راکتی به سفارتخانه های خارجی گفت که این موضوع موجب بحران میان نیروهای سیاسی که شاخه نظامی دارند با آمریکا شده و این موضوع باید مدیریت شود.

 

وی تأکید کرد که عراق با همه این کشورها توافقنامه هایی دارد و این حمله ها موجب پیچیده شدن روابط می شود.

 

دبیرکل حزب الدعوه همچنین تاکید کرد که عراق نیازمند نیروهای آمریکایی برای آموزش نیروهای خود است و افزود که خروج نیروهای آمریکایی باید با توقف کامل حملات گروه‌های مسلح همراه شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟