خرید یک میلیارد دلاری سهام میدان گازی تامار توسط هلدینگ المبادله

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
خرید یک میلیارد دلاری سهام میدان گازی تامار توسط هلدینگ المبادله
شرکت اسرائیلی Delek Drilling با فروش یک میلیارد دلار سهام خود از میدان گازی تامار به شرکت اماراتی المبادله موافقت کرد. این بزرگترین معامله میان امارات و اسرائیل از زمان عادی سازی روابط به حساب می آید. سهام این شرکت پس از اعلام این خبر با رشد 22 درصدی رو به روشد

موسسه واشنگتن در توصیف این قرار دادگازی می نویسد: در حالی که توافق امارات و اسرائیل بر سر فروش 22 درصد از سهام میدان گازی تامار چهار ماه زمان برای تایید برد و قیمت آن نهایتا 75 میلیون دلار کمتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت، شد اما شرکت Delek Drilling اسرائیل ملزم به فروش سهام خود شد. اما بخش عمده ای از سهام این شرکت در اختیار سایر شرکت های اسرائیلی است.

غول آمریکایی شورون نیز 25 درصد از سهام این میدان گازی را در اختیار دارد. میدان گازی تامار واقع در 55 مایلی ساحل حیفا با خط لوله بیش از 100 مایل، گاز را به ساحل اشکلون منتقل می کند. پس از ورود گاز و انجام برخی اقدامات پردازشی، گاز وارد شبکه اسرائیل و نیروگاه های هسته ای می شود. مازاد این گاز به تاسیسات صنعتی اردن و مصر ارسال می شود.

اراده‌ی امارات برای تکمیل این توافق بیانگر این واقعیت است که امارات متحده عربی مخاطرات امنیتی آن را در نظر نگرفته است. اما برخی وزرا اسرائیلی و فعالان محیط زیستی نسبت به توافقات امارات و اسرائیل در بخش انرژی نگاه مثبتی ندارند. با تمام این مشکلات، به نظر می رسد امارات و اسرائیل بر انجام این توافق مصمم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟