وام یک درصدی بانک مرکزی عراق برای نصب سلول های خورشیدی جهت تأمین برق خانگی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وام یک درصدی بانک مرکزی عراق برای نصب سلول های خورشیدی جهت تأمین برق خانگی
بانک مرکزی عراق اعلام کرد که در راستای ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های پاک و تولید برق از انرژی خورشیدی برای مصارف خانگی وام کم بهره ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «احسان الشمری»، معاون رئیس بانک مرکزی عراق، در جلسه کمیته اجرایی طرح بانک مرکزی عراق برای حمایت از توسعه استفاده از انرژی خورشیدی برای مصارف خانگی خبر داد که بانک مرکزی در این راستا وام‌های با بهره یک درصد که تقریبا بدون بهره شمرده می‌شود به شهروندان می‌دهد.

او گفت که به زودی شرایط اعطای این وام اعلام خواهد شد.

الشمری تأکید کرد که سال 2022 شاهد جهش در تغییر سبک زندگی مردم عراق در استفاده از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی در سطح منازل و ادارات دولتی خواهیم بود و بانک مرکزی با پرداخت این وام به ترویج این فرهنگ کمک می‌کند.

وی افزود که بی تردید شاهد استقبال گسترده مردم از این طرح خواهیم بود چون موجب پایان مشکلات ناشی از خرید برق از ژنراتورها در محله‌ها خواهیم بود که هم موجب آلودگی زیست‌محیطی و هم آلودگی صوتی می‌شود در حالی که نصب سلول‌های خورشیدی در بام خانه‌ها امن و پاک و کم‌هزینه است.

همزمان رئیس مرکز استاندارد عراق تأکید کرد که این سازمان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در حال تنظیم دستورالعمل استاندارد این فناوری است تا کیفیت محصول و دوام آن را تضمین کند و افزود که عملیات نصب سلول‌های خورشیدی بر بام خانه‌ها را کادرهای فنی وزارت برق بر عهده می‌گیرند.

پیش از این عراق قراردادی برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 700 مگاوات نیز امضا کرده بود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟