برای دومین بار در کمتر از یک ماه… کشف 28 تُن نیترات آمونیوم در منطقه بقاع لبنان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ارتش لبنان اعلام کرد که پس از دریافت اطلاعاتی، نیروهای ارتش و اطلاعات عمومی لبنان 28 هزار و 275 کیلوگرم نیترات آمونیوم را در شهر عرسال کشف کردند.

برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته، ارتش لبنان بیش از 28 تُن نیترات آمونیوم در شهر عرسال در منطقه بقاع در استان بعلبک کشف کرد.

در بیانیه رسمی ارتش لبنان آمده که پس از دریافت اطلاعاتی درباره وجود نیترات آمونیوم در شهر عرسال، نیروهای ارتش و اطلاعات عمومی لبنان وارد یک انبار در این شهر شدند و 28 هزار و 275 کیلوگرم نیترات آمونیوم را کشف کردند.

این بیانیه افزوده که در رابطه با این پرونده یک شهروند لبنانی و دو شهروند سوریه‌ای بازداشت شده و تحت بازپرسی قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که در 18 سپتامبر گذشته نیز 20 تُن نیترات آمونیوم در منطقه بدنایل کشف شده است.

کشف این محموله و خودداری مقامات رسمی لبنان از ارائه توضیح درباره اینکه این محموله متعلق به چه گروهی بوده ابهامات بسیاری را در افکار عمومی لبنان در پی داشته است.

انفجار ده‌ها تُن نیترات آمونیوم در بندر بیروت در اوت سال گذشته موجب حادثه‌ای فاجعه‌بار در لبنان شد.

پیش از این حسان دیاب، نخست‌وزیر سابق لبنان، در اظهاراتی که در مطبوعات لبنان شوک بزرگی ایجاد کرد گفت که گزارش اف بی آی نشان می دهد که حجم نیترات آمونیوم منفجر شده در بندر بیروت 500 تُن بوده اما طبق گزارش ها در بندر 2700 تن نیترات آمونیوم بوده است، و پرسید که «2200 تُن بقیه کجا رفته؟».

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟