اعلام موجودیت فراکسیون نمایندگان مستقل عراق: یا نخست وزیری یا اپوزیسیون

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«باسم خشان»، نامزد مستقلی که بر اساس نتایج اولیه انتخابات به مجلس عراق راه یافته، از تشکیل فراکسیون نمایندگان مستقل شامل 30 نماینده خبر داد.

خشان به پایگاه خبری عراقی «ناس نیوز» گفت که فراکسیون نمایندگان مستقل در حال حاضر با دو گزینه پیوستن به ائتلاف اکثریت برای تشکیل دولت یا تشکیل فراکسیون اپوزیسیون به معنای واقعی کلمه مواجه است.

او گفت که اپوزیسیون به معنای حسابرسی از عملکرد دولت و ارزیابی آن و استیضاح و سؤال و تصویب و تعدیل قواونین است که همگی اصلی‌ترین مسئولیت‌های نماینده مجلس است.

خشان که در دوره سابق هم نماینده مجلس بود و در هفته های اخیر اظهاراتش درباره مقتدی صدر جنجال بسیاری به‌پا کرد، گفت که دستیابی فراکسیون مستقل‌ها به مقام نخست‌وزیری چندان دور از دسترس نیست چون به نظر می‌آید که جناح‌های صدر و نوری المالکی از فرصت برابر برخوردار باشند و هر دو برای تکمیل فراکسیون اکثریت به مستقل‌ها نیاز دارند.

او گفت که اگر نیروهای سیاسی به شرط‌های مستقل‌ها درباره تشکیل دولتی قاطع و مقتدر تعهد بدهند وارد دولت می‌شویم وگرنه راه اپوزیسیون را پیش می‌گیریم.

خشان همچنین از تمایل برخی نمایندگان مستقل کرد به پیوستن به فراکسیون مستقل‌ها خبر داد و افزود که اصلاحاتی که نمایندگان مستقل در نظر دارند شامل همه استان‌ها ازجمله اقلیم کردستان می‌شود.

وی تأکید کرد که ائتلاف مستقل‌ها متحد و منسجم و دارای مواضع روشن و مطالبات مشخص است و در صورت پیوستن به فراکسیون اکثریت جز به مقام نخست‌وزیری رضایت نخواهد داد.

این در حالی است که روز گذشته مقاماتی از کمیساریای عالی مستقل انتخابات پیش بینی کردند که با شمارش دستی آرا در نتایج اولیه اعلام شده تغییراتی رخ دهد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟