عجایب انتخابات عراق: پیروزی نامزد متوفی و تخریب آسفالت توسط نامزد بازنده

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
انتخابات پیش از موعد عراق که روز یکشنبه گذشته برگزار شد با حاشیه‌های عجیبی نیز همراه بوده که موضوع بحث و شوخی در شبکه‌های اجتماعی عراق نیز بود.

در روزهای اخیر، خبر پیروز یک نامزد مستقل در انتخابات که 2 ماه پیش فوت شده در عراق بحث‌های بسیاری برانگیخته است.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات در نتایج اولیه‌ای که اعلام کرد نشان داد که «انسام مانوئیل اسکندر» با 2397 رأی‌ در یکی از دوایر انتخابی استان نینوا پیروز شده است. او دو ماه پیش بر اثر کرونا درگذشته است. «احمد الموسوی»، عضو «سازمان الرافدین»، نهاد مدنی ناظر انتخابات تأکید کرد که اهالی این دایره انتخاباتی احتمالا از باب گرامیداشت یاد وی به او رأی داده‌اند و کمیساریا می‌بایست نام او را حذف می‌کرد.

این نامزد متوفی به فعالیت‌های گسترده اجتماعی برای کمک به آوارگان مشهور بود.

کمیساریا در این باره توضیحی نداده اما پیش‌تر در زمان اعلام انصراف برخی نامزدها اعلام کرده بود که برگه‌های رأی چاپ شده و امکان تغییر آنها وجود ندارد و هر تغییری لازم باشد، بعد از اعلام نتایج اعمال می‌شود.

جدا از این، فعالان شبکه‌های اجتماعی خبر دادند که برخی نامزدهای شکست‌خورده در انتخابات خدماتی را که در روستاها و برخی شهرها ارائه کرده بودند جمع‌آوری کرده‌اند.

مثلا در شهر الصویره در استان واسط، یک نماینده بعد از آنکه از رأی لازم برای ورود به مجلس را به دست نیاورد یک ژنراتور برق را که برای اهالی محله نصب کرده بود جمع کرد.

همچنین تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد یک نامزد انتخابات که در راستای تبلیغات انتخاباتی یک خیابان را آسفالت کرده بود، بعد از مشخص شدن شکستش در انتخابات، آن آسفالت را با لودر جمع‌آوری کرده است.

فرماندار الصویره در این باره گفت که نمی‌توان برای هر نامزد یک مأمور گذاشت تا اقداماتش را زیر نظر داشت و افزود که مایه تأسف است که یک نماینده بخواهد با نصب ژنراتور برق، رأی جمع کند و بعد هم آن را بردارد.

وی گفت که باید با فرهنگ‌سازی به مردم یاد داد که در انتخاب خود آگاهانه عمل کنند و نامزد را به پرسش بگیرد که پول ژنراتور را از کجا آورده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟