استقبال حزب دموکرات کردستان از نتایج انتخابات عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حزب دموکرات کردستان عراق ضمن استقبال از نتایج نهائی غیر قطعی انتخابات عراق از معترضان به نتایج خواست که اعتراض خود را از راه‌های قانونی اعلام کنند.

در بیانیه رسمی حزب دموکرات کردستان، به ریاست مسعود بارزانی، آمده که به موجب قانون کمیساریای عالی مستقل انتخابات و به منظور اثبات صحت و سلامت انتخابات همه نیروهای سیاسی حق دارند که شکایت‌های خود را در مدت زمانی مشخص اعلام کنند.

در این بیانیه از همه احزابی که ملاحظاتی درباره نتایج دارند خواسته شده که از راه‌های قانونی و به دور از تهدید و آشوب اقدام کنند.

حزب دموکرات از همه گروه‌ها خواسته که خویشتنداری و منافع عالی کشور را رعایت کنند و افزوده که علیرغم برخی ملاحظات فنی، روند انتخابات اجمالا آزاد و سالم بود و برای همین لازم است از کمیساریای عالی مستقل انتخابات و دولت عراق قدردانی کرد.

همزمان «مسعود بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به هواداران حزب دموکرات در سنجار و همه مناطق استان نینوا (مرکز آن: موصل) از آنان بابت رأی بالای حزب دموکرات در این مناطق قدردانی کرد.

او این رأی را «پیامی روشن از جانب مردم منطقه سهل نینوا و سنجار و برادران و خواهران ایزدی» دانست که به روشنی گفتند چه کسی را و چه چیزی را می‌خواهند.

وی وعده داد که حزب دموکرات با همه توان برای پایان دادن به مشکلات و سختی‌های ساکنان این مناطق تلاش کند.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق شنبه شب نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق را اعلام کرد.

براساس نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق و بنابر آخرین آمارها، جریان صدر 73 کرسی، ائتلاف تقدم 38 کرسی، ائتلاف دولت قانون 37 کرسی، حزب دموکرات کردستان 32 کرسی، ائتلاف کردستان 17 کرسی، اتحادیه میهنی کردستان 15 کرسی و ائتلاف عزم 15 کرسی از کرسی های پارلمان عراق را به خود اختصاص داده بودند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟