تاکید رهبر حزب سعادت بر حضور این حزب در جناح مخالف دولت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در ادامه تقابل درون حزبی در حزب سعادت تمل کاراموللااوغلو، رئیس این حزب در گفتگویی تلویزیونی بر حضور این حزب در اردوگاه مخالفان حزب عدالت و توسعه تاکید کرد.

او در اظهار نظری در مورد حدنصاب ورود احزاب به مجلس و احتمال کاهش آن تا 7 درصد و نیز برخی تغییرات دیگر در قانون انتخابات کشور گفت: اساسا نباید حدنصابی برای ورود یک حزب به مجلس وجود داشته باشد. اگر حزبی توان رای گرفتن از مردم را دارد دلیلی ندارد که با روش هایی آن حزب را از ورود به مجلس بازداشت. روشهای تغییر در قانون انتخابات تلاش های آقای اردوغان برای نجات خود از وضعیت خراب امروز است.

کاراموللا اوغلو در ادامه با اشاره به اینکه هنوز هم برخی افراد در مورد علت جدایی ما و حزب عدالت و توسعه سوال میکنند گفت: اولا باید دانست که ما از آنها جدا نشدیم، این آنها بودند که از ما جدا شدند. اردوغان سیاست های مرحوم اربکان را تایید نکرد و با هدف یک سیاست جدید انشعاب کرد. سیاست جدید او سه شاخصه اصلی داشت: 1)اتحادیه اروپا یک پروژه تمدنی است، 2)آمریکا و اسرائیل شرکای راهبردی ما هستند 3) سیستم کاپیتالیستی ربوی به عنوان سیستم اقتصادی انتخاب شد. این اصول آنها امروز هم تغییری نکرده است. 

این اظهارات کاراموللا اوغلو از سوی تحلیلگران سیاسی به عنوان علامت هایی از او در مخالفت با اوغوزخان اصیل ترک، رهبر جریان ملی گوروش که در ماه های اخیر مذاکراتی را با اردوغان برای نزدیک تر کردن جریان ملی گوروش به جناح حاکم داشته است تلقی شد. 

پیشتر برخی شایعات حکایت از آن داشت که اصیل ترک معتقد است که اگر جناح حاکم 20 نماینده مجلس به حزب سعادت منتقل کند، این حزب آماده همکاری با جناح حاکم خواهد بود که این شایعات نیز با واکنش تند حزب سعادت روبرو شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟