رجب طیب اردوغان و جورج سوروس روابط نزدیکی برقرار کرده بودند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
به گزارش روزنامه جمهوریت عبداللطیف شنر معاون سابق نخست وزیر و از موسسان حزب عدالت و توسعه و اخراجی از این حزب و نماینده حزب جمهوریت خلق در مصاحبه با کانال تلویزیونی خلق Halk TV وابسته به حزب جمهوریت خلق گفت: رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه و جمهور ترکیه در سفر جورج سوروس میلیادر یهودی آمریکایی به آنکارا با وی دیدار و مذاکره کرده بود.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه عثمان کاوالا فعال حقوق بشری و سرمایه دار زندانی را پسماند جورج سوروس نامیده بود و به علت درخواست ده سفیر آمریکا و اروپایی برای آزادی وی از زندان، آنها را عناصر نامطلوب اعلام کرده بود. اردوغان گفته بود ؛ ترکیه نیازی به میزبانی سفیرانی که از پسماند جورج سوروس حمایت می کنند، ندارد.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر در سال 2005 میلادی در سفر جورج سوروس به آنکارا، میزبان وی در نخست وزیری بود و مذاکراتی را با سوروس انجام داده بود. در آن تاریخ ترکیه تلاش می کرد که مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا را آغاز کند. بدین سبب حکومت اردوغان با جورج سوروس درباره سیاست های اجرایی کشور نظیر حقوق بشر، استقلال قوه قضائیه و حاکمیت قانون و ارزشهای دموکراتیک گفتگو کرد و اما درباره مسائل عینی گفتگو نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟