سفر محرمانه هیئتی از «موساد» به خارطوم بعد از کودتا در سودان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک هیئت شامل اعضای بلندپایه دستگاه اطلاعات «موساد» هفته گذشته پس از کودتای سودان، در سفری محرمانه به خارطوم رفته‌اند.

نشریه عبری «واللا» به نقل از مقامات اسرائیلی خبر داد که یک هیئت شامل اعضای بلندپایه دستگاه اطلاعات «موساد» هفته گذشته پس از کودتای سودان، در سفری محرمانه به خارطوم رفته‌اند.

این نشریه به نقل از مقامات اسرائیلی تأکید کرد که این هیئت برای اطلاع از اوضاع داخلی سودان پس از سلطه نیروهای نظامی بر آن به خارطوم رفته است.

یک دیپلمات غربی نیز به این نشریه گفته که این هیئت از جمله با محمد حمدان دقلو، معروف به «حمیدتی»، نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان پیش از انحلال آن و فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان، دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، حمیدتی چند هفته پیش از کودتای نظامی در سودان به اسرائیل رفته و با سران امنیتی و مقاماتی در دفتر نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کرده بود.

مقامات اسرائیلی به «واللا» گفته‌اند که حمیدتی که در رأس هیئتی نظامی به اسرائیل رفته بود «مسائل سیاسی سودان را با مقامات اسرائیل بررسی کرد اما به وجود تصمیمی برای کودتا اشاره نکرده بود».

در واپسین روزهای حکومت «دونالد ترامپ» سودان و اسرائیل معاهده عادی سازی روابط امضا کردند. این توافقات بیشتر توسط بخش نظامی حکومت سودان اداره می‌شد و بخش غیر نظامی با آن چندان موافقتی نشان نداد.

در 25 اکتبر گذشته، ژنرال «عبدالفتاح البرهان» با اعلام وضعیت فوق‌العاده در سودان، حکومت انتقالی را منحل و ده‌ها تن از وزرا و مقامات غیر نظامی دولت سودان را بازداشت کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟