اتحادیه میهنی کردستان رسما اخراج لاهور شیخ جنکی و 3 تن از دیگران سران حزب را اعلام کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در بیانیه رسمی اتحادیه میهنی آمده که دفتر سیاسی حزب در جلسه خود با تصمیمات پیشنهادی «بافل طالبانی»، رئیس حزب اتحادیه میهنی، به اتفاق آرا موافقت کرد.

چند روز پس از انتشار اخبار غیر رسمی، دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان رسما اخراج لاهور شیخ جنگی و 3 تن از دیگر سران این حزب را اعلام کرد.

در بیانیه رسمی حزب اتحادیه میهنی که امروز (جمعه 5 نوامبر) منتشر شده آمده که دفتر سیاسی حزب در جلسه خود با تصمیمات پیشنهادی «بافل طالبانی»، رئیس حزب اتحادیه میهنی، به اتفاق آرا موافقت کرد.

این بیانیه افزوده که بر اساس آیین‌نامه داخلی مصوب مجمع عمومی حزب اتحادیه میهنی، با پایان زمان اعتراض، این تصمیم رسمی و نهایی شده است.

«لاهور شیخ جنکی»، آلاء طالبانی، زینو محمد، شادمان ملا حسن 4 عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی هستند که اخراج شده‌اند، ضمن اینکه عضویت آراس شیخ جنکی هم به تعلیق درآمده است.

این در حالی است که شب گذشته، لاهور شیخ جنکی با انتشار بیانیه‌ای بر مخالفت خود با همه تصمیمات مربوط به اخراج افراد از حزب از جمله آنچه به خود مربوط می‌شود تأکید کرد و آن را خلاف آیین‌نامه داخلی حزب دانست.

او گفت که «در راستای حفظ کرامت حزب» دوباره اختیارات اجرایی خود را فعال می‌کند و همچنان در مقام رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی فعالیت خواهد کرد.

اختلافات در اتحادیه میهنی کردستان در 8 ژوئیه گذشته بالا گرفت که در آن نچیروان بارزانی در مقام رئیس اقلیم کردستان در حکمی با هماهنگی بافل طالبانی، رئیس مؤسسه امنیتی «زانیاری» یعنی محمد طالبانی را که خواهرزاده لاهور شیخ جنگی است و از عناصر وی در سلیمانیه دانسته می‌شود برکنار کرد.

شیخ جنگی این حکم را اقدامی علیه خود شمرد و درصدد اقداماتی در حد کودتا در سلیمانیه برآمد اما با دخالت برخی مقامات و در رأس آنها برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و از سران اتحادیه میهنی کردستان، آرامش در منطقه برقرار شد.

پس از آن شیخ جنگی به نفع بافل طالبانی از ریاست مشترک حزب اتحادیه میهنی کناره گرفت اما تأکید کرد که این کار را «موقتا و تا مشخص شدن همه مسائل» انجام می‌دهد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟