ائتلاف فتح از مذاکرات غیر رسمی با جریان صدر برای تشکیل فراکسیونی با 170 کرسی خبر داد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
علی الفتلاوی عضو ائتلاف فتح گفت که همه طرف‌ها مخالف هرگونه دخالت خارجی در روند مذاکرات و رسیدن به توافق هستند.

ائتلاف فتح از مذاکرات غیر رسمی چهارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با جریان صدر برای تشکیل فراکسیونی متشکل از 170 کرسی مجلس خبر داد.

«علی الفتلاوی»، عضو ائتلاف فتح، گفت نامشخص بودن نتایج انتخابات باعث شده که فضای سیاسی کشور حالت مه‌آلود پیدا کند و افزود که هم چهار هماهنگی (بیت شیعی) و هم جریان صدر در این زمینه محتاطانه پیش می‌روند.

وی گفت که اهل سنت و کردها به صراحت گفته‌اند که فقط آماده تعمل با موضع متحد شیعیان هستند و افزود که این به معنای آن است که همه در پی نظام سیاسی‌ای هستند که امنیت اجتماعی را حفظ کند و روند سیاسی‌ای ایجاد کند که هیچ شائبه‌ای نداشته باشد.

الفتلاوی تأکید کرد که در آینده نزدیک با پیشرفت مذاکرات طرف‌های شیعی شاهد اخبار نامنتظره‌ای خواهیم بود و افزود که نزدیک شدن بیت شیعی و ائتلاف صدر امری ناگزیر است.

او گفت که جریان صدر73 کرسی و چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه 93 کرسی در اختیار دارند اما هنوز درباره نوع دولت آینده تفاهمی میان آنها وجود ندارد و این وضعیت درست نیست و پیش‌بینی کرد که سران نیروهای سیاسی کشور برای رسیدن به توافق و پایان دادن به بحرانی که سایه خود را بر شرایط امنیتی کشور انداخته وارد عمل شوند و در این صورت تشکل سیاسی شیعی با 170 کرسی تشکیل خواهد شد.

الفتلاوی افزود که مذاکرات و کانال‌های ارتباطی غیر علنی میان چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک به نتایج خوبی بینجامد.

او تأکید کرد که اساس اختلاف بر سر توزیع مناصب چه منصب نخست‌وزیری و چه وزارتخانه‌هاست و افزود که این مشکل بزرگی نیست و می‌توان با مذاکره و اولویت دادن به منافع عمومی خود را حل کرد.

این عضو ائتلاف فتح (شاخه سیاسی الحشد الشعبی) افزود که همه طرف‌ها مخالف هرگونه دخالت خارجی در روند مذاکرات و رسیدن به توافق هستند و همگی تشکیل دولت را امری داخلی می‌دانند که فقط به نیروهای سیاسی عراق مربوط می‌شود.

او گفت که رفتن جریان صدر یا نیروهای عضو چارچوب هماهنگی به اپوزیسیون درون مجلس به مصلحت نیست چون موجب مانع‌تراشی در مسیر دولت آینده می‌شود و افزود که منافع ملی ایجاب می‌کند که همه پشت میز مذاکره بنشینند و با توافق کشور را از بحران خارج کنند.

وی افزود که همه طرف‌های ذی‌ربط چه نهادهای رسمی و چه تشکل‌های سیاسی باید نگاهی مسئولانه به اعتراضات به نتایج انتخابات داشتند و این مسئله را در چارچوب‌های درست قانونی حل‌وفصل کنند.

الفتلاوی گفت که تلاش در این مسیر و کوتاه‌آمدن نه با هدف تأمین منافع شخصی که برای پیشبرد روند سیاسی و حفظ امنیت و سلامت کشور است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟