جزئیات دیدار هیئت حماس با مقامات مصری در قاهره

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
هیئت حماس در دیدار با مقامات مصری خواستار تعیین زمان رفع محاصره غزه شد و مصر نیز وعده ارائه تسهیلات به غزه را به آنها داد.

منابع مصری از جزئیات دیدار هیئت جنبش جهاد اسلامی (حماس) با «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر خبر دادند.

این منابع به العربی الجدید گفتند: جنبش جهاد اسلامی در جهت گیری های خود طی مرحله آتی قاطع خواهد بود و از تعامل با جدیت با آنچه اسرائیل درخصوص وضعیت نوار غزه مطرح می کند، خودداری کرده است.

وی افزود: هیئت جهاد اسلامی از مصر خواستار تضمین حقیقی و مشخص کردن مدت زمانی مشخص برای رفع محاصره نوار غزه شد.

پیش از این یک هیئت از جنبش جهاد اسلامی به ریاست «زیاد النخاله»، دبیرکل این جنبش به دعوت مصر و برای بررسی شماری از پرونده ها، طی روزهای گذشته به قاهره رفته بود.

منابع مذکور فاش کردند که مصر تلاش کرد موضع قاطع این جنبش را از طریق ارائه برخی تسهیلات به غزه متعادل کند و این تسهیلات در نزدیک ترین زمان ممکن ارائه خواهد شد.

به گفته این منابع، قاهره، رهبران این جنبش را از چشم انداز خود درخصوص طرح فراگیری برای کاهش وضعیت سخت انسانی در نوار غزه شامل عبور و مرور از گذرگاه مرزی رفح و بازسازی نوار غزه مطلع کرده است.

منابع مصری اشاره کردند که طرح جامع مصر شامل توسعه عبور و مرور کامل از طریق گذرگاه مرزی رفح، برپایی مناطق مسکونی و خدماتی برای مسافران در مصر، توسعه کامل راه های منتهی به گذرگاه های مرزی، کاهش اقدامات امنیتی مربوط به مسافران، توسعه تمامی راه ها در مصر در شرق کانال سوئز، بکارگیری ناوگان جدیدی از اتوبوس ها، وضع ضوابط قاطعانه برای قیمت بلیط ها برای عدم سوء استفاده از مسافران می شود.

این تسهیلات به شدت مورد استقبال هیئت جنبش جهاد اسلامی قرار گرفته و مصر از سران این جنبش وعده گرفته تا در زمان بحران ارتباط مستقیم با مصر داشته باشند و پیش از آغاز هرگونه اقدام تنش آفرین در غزه به مصر مراجعه کنند.

منابع مصری گفتند درحال حاضر یک هیئت مصری شامل پرسنل امنیتی و مهندسی برای پیگیری امور مقدماتی برای بازسازی غزه و ساخت منازل مسکونی برای فلسطینیان در غزه بسر می برد.

مصر به جهاد اسلامی وعده داده است تسهیلاتی از فلسطینیان از اسرائیل دریافت کند.

از طرفی دیگر هیئت جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد پرونده اسرا جزء لاینفک هر معادله و نقش اساسی در آن را دارد و هرگونه تعرض به اسرا در زندان ها با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟