نشست مهم فرماندهان امنیتی عراق و ائتلاف بین المللی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در راستای تغییر ماموریت ائتلاف بین المللی به غیررزمی در عراق، بیش از 2 هزار محموله تجهیزات نظامی از عراق، خارج و بیش از هزار و 800 تجهیزات نظامی به عراق تحویل داده شد.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق امروز نشست مهمی با حضور فرماندهان امنیتی عراق و «جان برنان»، فرمانده عملیات اراده پولادین در عراق برگزار کرد.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در بیانیه ای اعلام کرد: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق امروز میزبان نشست کمیته فنی نظامی عراق به ریاست عبدالامیر الشمری، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق و جان برنان، فرمانده نیروهای عملیات اراده پولادین در عراق با حضور ریچارد بل، معاون فرمانده عملیات اراده پولادین (از بریتانیا) و فنسنت کاست، مدیر اداره مشترک بین سازمانی و محیط غیرنظامی بود.

در چارچوب این مذاکرات فنی امنیتی، بررسی طرح ها برای رسیدن به مرحله ای که دیگر هیچ نیروی رزمی ائتلاف بین المللی در عراق نباشد، ادامه یافت.

معاون رئیس ستاد کل ارتش عراق، فرماندهان نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی، مدیر اطلاعات نظامی و نماینده وزارت پیشمرگه، گزارش مختصری از عملیات ها و برنامه هایشان برای همکاری با نیروهای ائتلاف پس از انتقال ماموریت آنها به مشاوره، کمک و توانمندسازی ارائه کردند.

در این نشست اشاره شد که بیش از 2 هزار و 100 محموله تجهیزات نظامی از عراق در چارچوب تغییر رابطه امنیتی عراق به نیروهای ائتلاف بین المللی به مستشاری و غیررزمی، خارج شد.

حاضران در این نشست مجددا بر پایبندی به شراکت مستمر بین نیروهای امنیتی عراق و ائتلاف بین المللی تاکید و شیوه تداوم حمایت ائتلاف بین المللی از نیروهای امنیتی عراق از طریق مشاوره، کمک و توانمندسازی را مشخص کردند و بر سر ارزیابی مجدد پیشرفت حاصله در روابطشان به صورت فصلی توافق کردند.

طرف های حاضر در این نشست اشاره کردند که طی ماه های گذشته مالکیت برخی تجهیزات شامل بیش از 1800 خودروی زرهی، جرثقیل، تانکر آب و سایر خودروها که در افزایش توانایی نیروهای امنیتی عراق در جابجایی نقش داشته و به آنها در حفاظت از جان شهروندان عراقی از داعش کمک می کند، به عراق انتقال داده شد.

حاضران همچنین بر سر تداوم برگزاری نشست های منظم در آینده با هماهنگی با عراق برای تکمیل بررسی گام های باقی مانده تا انتقال ماموریت ائتلاف بین المللی به غیررزمی در عراق تا زمان مشخص شده که پایان سال جاری است، توافق کردند.

در پایان دولت عراق مجددا بر پایبندی خود به حفاظت از نیروهای ائتلاف بین المللی که به مشاوره، کمک و توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق می پردازند تاکید و بیان کرد نیروهای ائتلاف بین المللی به دعوت عراق مطابق با حاکمیت این کشور و براساس قوانین و عرف بین المللی در عراق حضور دارند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟