تلاش الجزایر و اردن برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
الجزایر و اردن ضمن اعلام بی‌ثمر بودن تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، خواستار بازگشت دمشق به این اتحادیه شدند.

«رمطان لعمامره»، وزیر امور خارجه الجزایر بار دیگر خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد، «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن هم بازگشت مذاکرات امّان با دمشق را به دلیل نبود استراتژی فعالی برای حل بحران سوریه دانست.

لعمامره اظهار با بیان اینکه زمان بازگشت دولت سوریه به اتحادیه عرب فرا رسیده است، گفت: کرسی سوریه باید بدون مداخله در سیاست‌ها و هویت حاکمان آن به دولت سوریه بازگردد.

وی تاکید کرد: الجزایر موافق تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب نبوده است و این اقدام کمکی به حل بحران این کشور نکرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی الجزایر اظهار داشت: ما برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌های کشورهای عربی در نشست سران و تعامل واقع‌بینانه با این پرونده تلاش می کنیم.

وی در پایان از سفر وزیر امور خارجه امارات به دمشق استقبال و تاکید کرد امیدواریم این سفرها منجر به هموار شدن موانع موجود در برقراری روابط سوریه و کشورهای عربی شود.

از سوی دیگر، «ایمن الصفدی»، وزیر امورخارجه اردن هم گفت: کشورش چاره‌ای جز نزدیکی روابط با دمشق ندارد و درباره تلاش‌های انجام شده برای نزدیک‌تر شدن به سوریه با آمریکا گفت و گو کرده است.

صفدی در گفت و با شبکه سی ان ان تصریح کرد اردن پس از اینکه هیچ راهبرد موثری برای حل بحران سوریه ندید با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی افزود: آنچه اردن در هماهنگی با شرکا و دوستان خود می‌کوشد انجام دهد، یک بار دیگر تلاش برای هدایت فعالیت به سمت مکانیسمی موثر که به این بحران که زندگی میلیون‌ها نفر را ویران کرده است، پایان دهد زیرا پیامدهای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی برای آن‌ها و همه ما دارد.

وزیر امور خارجه اردن با طرح این سوال که ما به عنوان یک جامعه جهانی برای حل بحران سوریه چه کردیم، ۱۱ سال در بحران، نتیجه چه شد، ادامه داد: اردن در نتیجه جنگ داخلی سوریه آسیب دید زیرا موجب شد تا مواد مخدر و تروریسم از مرزها عبور کند و این کشور میزبان یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری شد که از حمایت جهانی برخوردار نیستند.

وی افزود: ما به عنوان کشور میزبان باید با هزینه‌های کمتری این بار را به دوش بکشیم.

صفدی اظهار داشت: وظیفه مابه عنوان یک کشور همسایه، رفع نگرانی‌هایمان است.ما بیش از هر کس دیگری از این بحران آسیب دیده ایم.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟