تقویت قابلیت‌های فضایی چین برای مقابله با آمریکا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک ماهواره چینی برای جلوگیری از تعقیب شدن توسط یک ماهواره آمریکایی از مانور ویژه‌ای استفاده کرده که نشانگر تقویت توانایی‌های پکن در عرصه جنگ فضایی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سوت چاینا مورنینگ پست، یک ماهواره چینی از مانور ویژه‌ای استفاده کرده است تا از تیررس و تعقیب ماهواره آمریکایی در امان باشد. ولی برخی تحلیلگران دفاعی بر این باورند که این سناریو چیز تازه‌ای نیست و این حادثه را نباید به عنوان وخامت اوضاع بین آمریکا و چین ارزیابی کرد.

یک تحلیلگر نظامی چینی در این باره گفت: رهگیری و نظارت بر ماهواره‌ها کار سختی نیست. آمریکا روسیه و چین همگی قادر هستند تا ماهواره‌های یکدیگر را در مدار زمین رهگیری کرده و زیر نظر قرار دهند. ولی آمریکا قطعا طرح و برنامه‌های زیرساختی فضایی خود را بر مبنای نظارت ماهواره‌های روسی و چینی پایه گذاری می‌کند. این گونه نظارت و مانور لزوما برای اهداف نظامی نیست.

در ماه جولای شی جیان 20 سنگین ترین و پیشرفته ترین ماهواه مخابراتیی چینی به موازات یک ماهواره جاسوسی آمریکایی قرار گرفت. این ماهواره چینی به سرعت دور شد. این خبر را وبگاه برکینگ دیفنس آمریکا گزارش داده است.

این ماهواره چینی سایه ماهواره آمریکایی را شناسایی کرده و با انجام یک مانور ویژه مانع از رهگیری و تعقیب ماهواره آمریکایی شده است.

بیشتر بخوانید
چین: جنایات آمریکا در افغانستان لکه پاک نشدنی برای حقوق بشر است

تبعه چینی به جرم تلاش برای سرقت اسرار تجاری صنعت هوایی آمریکا محکوم شد

انفجار کنترل شده در ماهواره

همچنین محققان نظامی چینی اعلام کردند به تازگی یک سلاح رباتیک ضد ماهواره تولید و آزمایش کرده‌اند که قادر است موجب انفجار شود.

یک پژوهشگر مسائل نظامی چین در این باره گفت: این سلاح به جای تکه تکه کردن ماهواره به قطعات مختلف می تواند یک انفجار ثابت و کنترل شده را به وجود آورد.

این دستگاه می تواند با استفاده از مکانیزم قفل که توسط یک موتور الکتریکی هدایت می شود، برای مدت طولانی در داخل ماهواره بماند. در صورت نیاز، می توان فرآیند را معکوس کرد تا آن را از هدف جدا کند.

چین نخستین آزمایش ضد ماهواره‌ای خود را در سال 2007 انجام داد و یک ماهواره هواشناسی را با موشک منهدم کرد و انتقادات بین‌المللی را به خاطر زباله‌های فضایی، برانگیخت.

 

منبع:https://www.tasnimnews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟