مخالفت چین با ارتباط رسمی تایوان و کشورهای دیگر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به افزایش روابط آمریکا و برخی کشورهای غربی با جزیره {تایوان} که چین آن را جزیی از سرزمین اصلی خود می داند، اعلام کرد مخالف هرگونه ارتباط رسمی بین تایوان و کشورهای دارای روابط دیپلماتیک با پکن است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شینهوا، در بیانیه ای که توسط «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین منتشر شد، آمده است: اصل چین واحد یک اجماع جهانی در جامعه بین المللی محسوب می شود و در عین حال این اصل، مبنای سیاست خارجی برای توسعه روابط دیپلماتیک چین با تمامی کشورها است.

وی افزود: ما قاطعانه با تلاش مقامات تایوان برای ایجاد «دو چین» و «یک چین، یک تایوان» در عرصه های بین المللی و همچنین تبادلات رسمی بین کشورهای دارای روابط دیپلماتیک با چین با مقامات تایوان مخالفیم.

وانگ ون بین در واکنش به اظهارات مقامات لیتوانی که گفته بودند در حال برنامه ریزی برای تاسیس دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی هستند، گفت: به دولت لیتوانی تاکید می کنیم که به تعهدات سیاسی رسمی لحاظ شده در روابط دیپلماتیکش با چین پایبند باشد و از تصمیمات اشتباه غیر قابل برگشت خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: اتحادیه اروپا باید در راستای مهار مداخله در توسعه سالم روابط چین و اتحادیه اروپا موضع صحیحی اتخاذ کند.

جزیره تایوان که در جنوب چین واقع شده است ادعای استقلال دارد اما پکن آن را یکی از استان های سرزمین اصلی می داند و با هرگونه رابطه این جزیره با کشورهای دیگر مخالف است.

 

منبع:https://www.irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟