کتائب حزب الله: صدر ابتدا سلاح نیروهای خودش را تحویل دهد و بعد هم سراغ پیشمرگه برود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سخنگوی امنیتی کتائب حزب‌الله در واکنش به اظهارات «مقتدی صدر» بر ضرورت تحویل دادن سلاح گروه های وابسته به صدر و نیروهای پیشمرگه تأکید کرد.

«ابوعلی العسکری» که از وی به عنوان سخنگوی امنیتی کتائب حزب‌الله یاد می‌شود در واکنش به اظهارات «مقتدی صدر» بر ضرورت تحویل دادن سلاح گروه های وابسته به صدر و نیروهای پیشمرگه تأکید کرد.

العسکری با انتشار توئیتی نوشت که از فراخوان تحویل سلاح یا انحصار سلاح به دست حکومت حمایت می‌کند چون آن را موجب اجتناب از درگیری داخلی در کشور می‌داند.

وی گفت که برای اجرای این فراخوان لازم است که اولا طرفی که این مسئله را مطرح کرده در تحویل سلاح به خصوص از نوع سنگین آن پیشگام شود و مسئولیت یگان‌های خود را به فرماندهی الحشد الشعبی واگذار کند و عناصر غیرمنضبط این یگان‌ها را برکنار کند.

العسکری افزود که در گام بعدی باید سراغ گروه‌های «شبه‌نظامی» پرشمارتر یعنی نیروهای پیشمرگه رفت که شمارشان نزدیک به 160 هزار نیروست که مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها هستند و باید سلاحشان را به حکومت عراق تحویل دهند.

وی تأکید کرد که در صورت برداشته شدن این دو گام می‌توان گفت که پروژه انحصار سلاح به دست حکومت موفق شده است.

العسکری همچنین تأکید کرد که نباید حقوق «میلیون‌ها عراقی که رأی‌هایشان به سرقت رفته و این حجم از تقلب» مورد غفلت قرار گیرد وگرنه روند دموکراتیک در کشور هیچ ضامنی نخواهد داشت.

پیش از این مقتدی صدر «پاک‌سازی الحشد الشعبی از عناصر غیر منضبط و دور نگه داشتن حشد از مسائل سیاسی و قطع همه روابط خارجی تشکل‌های سیاسی جز از طریق کانال‌های رسمی و دیپلماتیک و خودداری از دخالت در امور کشورهای همسایه و درگیر نکردن عراق در جنگ‌های خارجی بیهوده و ضرورت انحلال کامل و یکباره همه گروه‌های مسلح و تحویل سلاح آنها به الحشد الشعبی از طریق فرمانده کل نیروهای مسلح» را از جمله شرط های مشارکت نیروهای سیاسی عراق در روند تشکیل دولت جدید برشمرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟