در صورت برگزاری انتخابات، لیکود بیشترین کرسی را کسب خواهد کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نتایج یک نظرسنجی که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد که پس از گذشت 6 ماه از تشکیل دولت ائتلافی نفتالی بنت و یائیر لاپید، نتانیاهو بهترین گزینه برای سمت نخست وزیری است.

نتایج این نظرسنجی که انجمن “مئجار موخوت” آن را انجام داده، حاکی از آن است که حزب لیکود نیز با تعداد کرسی‌های زیاد نسبت به دیگر احزاب پیشتاز خواهد بود.

این نظرسنجی می‌افزاید که در صورت برگزاری انتخابات جدید، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو 33 کرسی، حزب یش عتید 18 کرسی، حزب آبی سفید 9 کرسی، حزب کار، شاس و یهودیت توراتی هر کدام 8 کرسی، حزب صهیونیسم دینی و لیست مشترک عربی هر کدام 7 کرسی، حزب “اسرائیل خانه ما” و یمینا هر کدام 6 کرسی و حزب رعام و میرتس هر کدام 5 کرسی را کسب خواهند کرد.

همچنین بر پایه نتایج این نظرسنجی، حزب “امید جدید” به رهبری گدعون ساعر نیز قادر به کسب آرای لازم برای ورود به کنست نخواهد بود.

در این نظرسنجی همچنین این سوال مطرح شده که بهترین گزینه برای نخست وزیری چه کسی است که 54 درصد گفته‌اند نتانیاهو، 24 درصد گفته‌اند یائیر لاپید، 9 درصد گفته‌اند نفتالی بنت و 7 درصد هم گفته‌اند بنی گانتز.

همچنین بر پایه این نظرسنجی، فراکسیون ائتلاف دولتی 57 کرسی، فراکسیون نتانیاهو و حریدی‌ها 56 کرسی و لیست مشترک عربی هم 7 کرسی را بدست خواهند آورد.

 

منبع:https://PalestineNews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟