تخلیه دارالحدیث حجوری، شیخ سلفی یمن

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
با پیشروی‌های انصارالله به سمت منطقه الجوبه در غرب استان مأرب نیروهای صنعا به توافقی با مقامات محلی این شهرستان برای تخلیه دارالحدیث_الجوبه دست یافته‌اند.

دارالحدیث الجوبه پس از تخلیه دارالحدیث #دماج در سال 2013 توسط انصار الله، به پایگاه تازه شیخ علی الحجوری تبدیل شده بود. پس از سال 2001 و مرگ شیخ مقبل بن هادی الوادعی، حجوری جانشین وی برای اداره دارالحدیث دماج شده بود.

🔹#حجوری مورد تایید #ربیع_المدخلی شیخ مشهور سلفی سعودی نیست و بر همین اساس دیگر شاگردان بارز #وادعی از جمله #محمد_الامام و شیخ #خالد_الوصابی نیز رابطه خوبی با حجوری ندارند. همین اختلافات منجر به تضعیف موقعیت وی و دارالحدیث الجوبه در بین سلفیه یمن شده بود.

🔹تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های #اخوان المسلمین یمن با همکاری سعودی‌ها برای تغییر ترکیب جمعیتی – مذهبی استان صعده از طریق تاسیس و حمایت از #دارالحدیث_دماج به همراه اختلافات عقیدتی جدی #زیدیه با #وهابیت موجب حساسیت جدی انصارالله بر فعالیت دارالحدیث‌های مروج تفکر سلفیه در شمال یمن شده است. به همین دلیل همواره یکی از اصلی‌ترین اقدامات انصارالله در مناطق تازه فتح شده تعطیلی مراکز آموزشی و تبلیغی #سلفیه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟