همکاری نیروهای امارات و عربستان در شبوه با محوریت بندر بلحاف

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پس از شدت گرفتن اعتراض قبایل شبوه به حضور نیروهای امارات در تاسیسات گازی بلحاف و استفاده نظامی از این تاسیسات، روزهای گذشته شاهد جابه جایی نیروهای زیر نظر امارات با نیروهای عربستان در این استان بوده ایم.

منابع خبری از استان شبوه خبر می‌دهند که امارات بخشی از خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی سنگین و نیمه سنگین خود را همراه با نظامیان اماراتی و نیروهای جنوبی وفادار به خود موسوم به ” قوات النخبه الشبوانیه” را از تاسیسات بلحاف به پادگان العلم در عَتَق، مرکز استان شبوه منتقل کرده است.

🔹منابع جنوبی مدعی شده اند که بخشی از نیروهای اماراتی در این تاسیسات و در کنار نیروهای سعودی در غالب نیروهای مشترک ائتلاف باقی خواهند ماند و خروج نیروهای اماراتی پس از سه سال از این تاسیسات بطور کامل نخواهد بود.

🔹طارق سلام، استاندار عدن در دولت صنعا در مورد این تحرکات می گوید: جابه جایی بخشی از نیروهای اماراتی با نیروهای سعودی در تاسیسات بلحاف، فقط برای آرام کردن قبایل وفادار به اصلاح است که بیش از سه سال از درآمد تاسیسات بلحاف محروم بوده اند. وی با اشاره به نقش عربستان در آرام کردن قبایل در محاصره ماه گذشته بلحاف، تحرکات سعودی در شبوه را در راستای منافع امارات توصیف کرد.

🔹حضور چند هفته پیش معین عبدالملک، نخست وزیر دولت هادی در شبوه نیز برای آرام کردن تنش میان قبایل این استان با نیروهای اماراتی بوده است. عربستان قائل است که حضور امارات در شبوه برای دفاع از دولت هادی لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟