موفقیت استراتژی انصارالله در پرهیز از حمله مستقیم به شهر مارب

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نیروهای صنعا در روند چیشروی آهسته خود به سمت مارب به 6 کیلومتری شهر رسیده اند و توانسته اند از سه جهت به شهر نزدیک شوند.

در مقابل نیروهای وفادار به دولت هادی پس از پیشروی های چشمگیر انصارالله در یک سردرگمی فرو رفته اند و قبایل نیز دیگر اعتمادی به نیروهای ائتلاف و هادی ندارند.

🔹صنعا مذاکرات با شیوخ قبایل مارب را از سر گرفته تا روند فتح شهر بدون درگیری و تخریب را به نتیجه برساند.

🔹نیروهای صنعا همین روند را در ماه های گذشته پیش گرفتند و توانستند در کمتر از دو ماه و با مذاکره و توافق با شیوخ قبایل، مساحت 8790 کیلومتر مربع را در سه عملیات “البأس الشدید”، “فجر الانتصار”و “ربیع النصر” در استان های البیضا و مارب فتح کنند.

🔹نیروها و قبایل وفادار به هادی پس از سقوط العبدیه در جنوب مارب توسط نیروهای صنعا دچار سردرگمی شده اند و منابع ما از شهر مارب خبر می دهند که بسیاری از شیوخ و فرماندهان وابسته به ائتلاف در حال فروش مایملک خود در مارب و کوچ دادن خانواده های خود به خارج از این شهر هستند.

🔹برخی خبرها حاکی از انتقال اتاق فرماندهی عملیات و همچنین برخی از تسلیحات سنگین و نیمه سنگین ائتلاف و نیروهای هادی به استان حضرموت در شرق مارب است.

🔹روند مذاکره با قبایل شروع شده و با توجه به پیشروی های کمیته های مردمی و ارتش صنعا به سمت مارب و عدم اعتماد قبایل به نیروهای هادی، امید است روند مذاکرات به فتح مارب بدون درگیری و تخریب جدی منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟