توافق قطر و ترکیه با طالبان برای راه اندازی فرودگاه کابل

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع دیپلماتیک از توافق اولیه ترکیه و قطر با حکومت طالبان در افغانستان درباره راه‌اندازی فرودگاه کابل و 4 فرودگاه دیگر خبر دادند.

خبرگزاری دولتی «آناتولی» ترکیه به نقل از منابع مطلع از روند مذاکرات جاری میان مقامات سه کشور، خبر داد که هیئت دیپلماتیک ترکیه‌ای ـ قطری که روز پنج‌شنبه وارد کابل شد، با مقامات طالبان درباره راه‌اندازی 5 فرودگاه این کشور از جمله فرودگاه کابل به توافقات اولیه رسیده است.

این منابع گفته‌اند که مذاکرات با مقامات طالبان در این باره به نتیجه رسیده و به‌زودی تیم‌های فنی برای راه‌اندازی فرودگاه‌ها تشکیل خواهد شد.

به گفته این منابع همچنین توافق که مذاکرات توسط این تیم‌های فنی پیگیری شود و هفته آینده نشست‌های این تیم‌های فنی ترکیه‌ای ـ قطری با مقامات طالبان برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هیئت مذاکره‌کننده ترکیه‌ای ـ قطری امروز (جمعه 24 دسامبر) از کابل به دوحه خواهد رفت و ادامه مذاکرات در دوحه انجام خواهد شد.

این منابع تأکید کرده‌اند که به‌زودی تفاهم‌نامه مربوط به راه‌اندازی این 5 فرودگاه میان طالبان و شرکت‌های قطری و ترکیه‌ای امضا خواهد شد.

پیش از این، «مولود چاوش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه، خبر داد که هیئتی مشترک از ترکیه و قطر برای مشورت درباره اداره فرودگاه‌های افغانستان به کابل سفر می‌کند.

به گزارش «الجزیره»، چاوش اوغلو دوشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا تأکید کرد که در صورت توافق با طالبان، قطر و ترکیه به صورت مشترک اداره فرودگاه‌های افغانستان را به دست می‌گیرند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟